HÍREK  2021. június 24.      1,021
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Környezetvédelmi praktikáktól a Kispesti Zöld Olimpiáig

Számtalan jó ötlet hangzott el azon az online fórumon, amelyet Kispest Önkormányzata szervezett óvodapedagógusok és tanítók részére klímatudatosság, környezeti nevelés témájában – tudtuk meg Olasz Krisztinától, a Zöldporgram Iroda klímareferensétől.

madareteto

Az online műhelymunkára a KEHOP 1.2.1-18-2018-00009, Klímatudatossági programok Kispesten című projekt keretében került sor, amelyben október végéig lakossági fórumokat, önkormányzati dolgozói képzéseket és diákoknak szóló Kispesti Zöld Olimpiát szerveznek majd.

Olasz Krisztina kérdésünkre elmondta, hogy ez alkalommal a pedagógusok meghallgathatták Soós Viktória pszichológus és klímakommunikációs szakember előadását arról, hogy hogyan reagáljanak, ha valamelyik kisgyermek megijed, szorongani kezd a környezetpusztításról szóló riasztó hírektől. A szakember szerint fontos, hogy a kicsik szókincsével, szintjén magyarázzuk el a problémát, akár egy mese keretében. Semmiképp se keltsünk bennük félelmet, viszont ismerjük el, ne bagatellizáljuk az ijedtségüket! Mint minden más félelemnél, itt is meg kell tanítani nekik a megküzdési stratégiákat, és hogy hogyan kérjenek segítséget, ha szükséges. Meséljük el nekik, hogy nem vagyunk egyedül: sokan dolgoznak a probléma megoldásán, és mindig érdemes összefogni, közösen tenni valamit.

A program része volt, hogy a pedagógusok megoszthatták egymással a tapasztalatokat óvodájuk, iskolájuk jól működő tevékenységeiről: a madárbarát kerttől és a veteményestől kezdve a szelektív hulladékgyűjtésen, energiatakarékosságon keresztül a komposztálásig és esővízgyűjtésig rengeteg hasznos „zöld” praktikát vetnek be az intézmények.

Érdekes volt hallani a Környezeti Nevelés Egyesület által kidolgozott Klíma vándortanösvényről, amellyel egyelőre a ferencvárosi iskolások ismerkednek, de remélhetőleg hamarosan eljut hozzánk is.

Azon is elkezdtek gondolkodni a résztvevők, hogy a gyalogos, kerékpáros közlekedés és a tömegközlekedés használatának terjesztése érdekében biztonságosabbá, megközelíthetőbbé kell tennünk az óvodák, iskolák és más középületek környékét.

A visszajelzésekből úgy tűnik, a pedagógusok a jövőben is szívesen gondolkodnának együtt az óvodák, iskolák zöldítéséről, és szívesen látogatnák meg egymás intézményeit, hogy átvegyék a legjobb ötleteket – tette hozzá a klímareferens.

 szechenyi2020