HÍREK  2017. augusztus 16.      8,180
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Szakmai egyeztetést tartottak az új Duna-hídról

A Pest és Buda déli részét összekötő új Duna-híd építésének előkészítéséről tartottak szakmai egyeztetést a beruházó NIF Zrt. és a FŐMTERV Zrt. által irányított tervezői konzorcium képviselői a Polgármesteri Hivatal vezetőivel és szakértőivel a kispesti Városházán.

01galvani-hid1708

Az eredetileg a 2024-es olimpiára tervezett Galvani híd Észak-Csepelen keresztül köti majd össze a budai Galvani utcát és a pesti Illatos utat, így kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új körút jön létre Buda és Pest között. Mint a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja által készített megvalósíthatósági tanulmánytervből kiderül, a beruházás kimondott célja egy máig hiányzó hálózati kapcsolat megteremtése Dél-Budapest városszerkezetében. Ennek megfelelően a tervezendő közúti szakasz a Fehérvári úttól kezdődik, és a Galvani utca meglévő szakaszának átépítésével kapcsolódik majd a Galvani Duna-hídhoz. Ezután Csepel-sziget csúcsán keresztül új nyomvonalon haladva folytatódik a Soroksári Duna-hídon keresztül az Illatos út átépítésével az Üllői úti csomópontig, összesen 7,45 kilométer hosszan.

A Városházán tartott megbeszélés témája elsősorban az új hídra vezető útvonal, annak is a Határ út Wekerletelep mellett elhaladó szakasza volt – tájékoztatta lapunkat Berencz Ibolya. Kispest főépítészétől megtudtuk, hogy a kétszer kétsávos közúti pálya a villamos jelenlegi nyomvonalán túl, zajvédő fallal elválasztva vezet majd a Határ úttal párhuzamosan – ezt a megoldást a szomszédos IX. kerületi önkormányzat is támogatja. Az út nyomvonala Kispestet jobb helyzetbe hozza: átadását követően a Határ út szervizútként funkcionálhat tovább, és nem lesz kapcsolata a körúttal. Jelentősen csökkenhet a Hunyadi utca és más harántirányú utak forgalma és környezeti terhelése is. A wekerleiek gyalogosan vagy kerékpárral több ponton biztonságosan tudnak majd áthaladni a körúton.

A fontos forgalomtechnikai, szabályozási kérdések, az út csomópontjai és kapcsolódásai még tervezés alatt állnak, a zaj- és légszennyezettségi adatok ellenőrző mérései várhatóan szeptember elejére készülnek el. A nemzetgazdaságilag kiemelt beruházás megvalósíthatósági tanulmányát – a zsűrizett tanulmányterv figyelembevételével – október közepéig kell elkészítenie a felelős tervezőként megbízott FŐMTERV-nek, míg a Kispest határát érintő szakaszt az UNITEF-83 Zrt. és az Utiber Kft. tervezi. A beruházó a későbbiekben az érdekelt kerületi civil szervezetekkel is egyeztetéseket folytat majd.

A Pest és Buda déli részét összekötő új Duna-híd építésének előkészítéséről tartottak szakmai egyeztetést a kispesti Városházán.

 

A Pest és Buda déli részét összekötő új Duna-híd építésének előkészítéséről tartottak szakmai egyeztetést a beruházó NIF Zrt. és a FŐMTERV Zrt. által irányított tervezői konzorcium képviselői a Polgármesteri Hivatal vezetőivel és szakértőivel a kispesti Városházán.

 

Az eredetileg a 2024-es olimpiára tervezett Galvani híd Észak-Csepelen keresztül köti majd össze a budai Galvani utcát és a pesti Illatos utat, így kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új körút jön létre Buda és Pest között. Mint a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja által készített megvalósíthatósági tanulmánytervből kiderül, a beruházás kimondott célja egy máig hiányzó hálózati kapcsolat megteremtése Dél-Budapest városszerkezetében. Ennek megfelelően a tervezendő közúti szakasz a Fehérvári úttól kezdődik, és a Galvani utca meglévő szakaszának átépítésével kapcsolódik majd a Galvani Duna-hídhoz. Ezután Csepel-sziget csúcsán keresztül új nyomvonalon haladva folytatódik a Soroksári Duna-hídon keresztül az Illatos út átépítésével az Üllői úti csomópontig, összesen 7,45 kilométer hosszan.

A Városházán tartott megbeszélés témája elsősorban az új hídra vezető útvonal, annak is a Határ út Wekerletelep mellett elhaladó szakasza volt – tájékoztatta lapunkat Berencz Ibolya. Kispest főépítészétől megtudtuk, hogy a kétszer kétsávos közúti pálya a villamos jelenlegi nyomvonalán túl, zajvédő fallal elválasztva vezet majd a Határ úttal párhuzamosan – ezt a megoldást a szomszédos IX. kerületi önkormányzat is támogatja. Az út nyomvonala Kispestet jobb helyzetbe hozza: átadását követően a Határ út szervizútként funkcionálhat tovább, és nem lesz kapcsolata a körúttal. Jelentősen csökkenhet a Hunyadi utca és más harántirányú utak forgalma és környezeti terhelése is. A wekerleiek gyalogosan vagy kerékpárral több ponton biztonságosan tudnak majd áthaladni a körúton.

A fontos forgalomtechnikai, szabályozási kérdések, az út csomópontjai és kapcsolódásai még tervezés alatt állnak, a zaj- és légszennyezettségi adatok ellenőrző mérései várhatóan szeptember elejére készülnek el. A nemzetgazdaságilag kiemelt beruházás megvalósíthatósági tanulmányát – a zsűrizett tanulmányterv figyelembevételével – október közepéig kell elkészítenie a felelős tervezőként megbízott FŐMTERV-nek, míg a Kispest határát érintő szakaszt az UNITEF-83 Zrt. és az Utiber Kft. tervezi. A beruházó a későbbiekben az érdekelt kerületi civil szervezetekkel is egyeztetéseket folytat majd.