HÍREK  2018. szeptember 26.      957
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

A főváros kezeli a Vak Bottyán utcát

A főváros kezelésébe került a kispesti Vak Bottyán utca, amelynek állapota tovább romlott a 3-as metrót pótló autóbuszok forgalma miatt, az útburkolati hibák megszüntetését így biztosítanák - derült ki a Fővárosi Közgyűlés előterjesztéséből.

 vak-bottyan-ut

A kispesti közgyűlés korábban döntött arról, hogy a Vak Bottyán utcának a 163199 hrsz.-ú és a 163202 hrsz.-ú ingatlanokkal közös telekhatártól a Lehel utcáig tartó szakaszán az útpálya közútkezelési és üzemeltetési feladatát januártól átadják a Fővárosi Önkormányzatnak, amely legutóbbi ülésén döntött erről – tudtuk meg Gajda Péter polgármestertől.

„2017 novembere óta metrópótló autóbuszok veszik igénybe éjszakánként és hétvégén a XIX. kerületi Vak Bottyán utcának egy szakaszát, amely a XIX. kerületi önkormányzat kezelésében van. Az intenzív buszközlekedés miatt megnövekedett mértékű terhelés okozta útpálya meghibásodások javítására a XIX. kerületi önkormányzat nem rendelkezik a szükséges erőforrásokkal, ezért az útkezelési-üzemeltetési feladatok Fővárosi Önkormányzathoz történő átadás-átvételét kezdeményezte.

A déli metrószakasz építése idején még az eddiginél is nagyobb terhelés várható, amikor is a metrópótló autóbuszok teljes menetidőben a Vak Bottyán utcában fognak közlekedni (más, megfelelő alternatív útvonal nem áll rendelkezésre a folyamatos és akadálytalan buszközlekedés biztosítására), így az átvétel az érintett útszakasz biztonságos közlekedésre alkalmas állapotának megtartása érdekében indokolt. Az útpályát érő terhelésnövekedés miatt Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest Önkormányzat az érintett útszakasz vonatkozásában a közútkezelői feladatokat átadja Budapest Főváros Önkormányzatának, aki az operatív közútkezelői feladatokkal a továbbiakban a Budapest Közút Zrt.-t bízza meg. Ezzel a közútkezelési-üzemeltetési feladatok, illetve ennek keretében a balesetveszélyes útburkolati hibák megszüntetésének szakszerű és hatékonyabb ellátása biztosítottá válik az érintett útszakaszon.

Az M3-as metró felújításának II. üteme (déli szakasz) bevezetése előtt az út megerősítő felújítására – a projekt keretében – sor kerül, így az fővárosi forrást nem igényel A felújítási projekt idején jelentkező további, a 7130 nm-es útszakasz kapcsán szükségessé váló munkákból adódó költségeket az egyes éves költségek tervezése során a Budapest Közút Zrt. figyelembe veszi (útburkolati hibák javítása, útalap javítása, víznyelők javítása, káresetek kifizetése, és épületen belüli állagfelvétel költsége) Ennek várható éves költsége, előzetes becslések alapján, körülbelül 15-20 millió forintra tehető.

Az M3-as metró felújításának befejeztével szükséges lesz a metrópótlással érintett útszakasz útpályájának teljes körű felújítása, amelyet Budapest Fővárosi Önkormányzata és Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest Önkormányzat közösen finanszíroz egy erről kötendő külön megállapodásban rögzített feltételek szerint. A teljes felújítást követően a buszközlekedés az érintett szakaszon megszűnik, így a frissen átépített útfelület Fővárosra háruló közútkezelési feladatainak költsége várhatóan az átlagosnál is alacsonyabb mértékű lesz – olvasható a Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztésben.