HÍREK  2020. február 21.      808
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Parasportnap a Kós iskolában

A Magyar Parasport Napja (február 22.) alkalmából tartottak érzékenyítő programokat a diákoknak a Kós iskolában.

Parasportnap a Kós iskolában
A képre kattintva galéria nyílik. (22 kép)

Ráhangolással kezdődött a nap, majd több osztályban filmet tekintettek meg a diákok a parasportolók életéről, nehézségeiről, küzdelmeiről, helytállásáról. A folytatásban tematikus programokon vehettek részt. Kétféle látássérült sporttal, a csörgőlabdával és a vakfocival ismerkedtek az osztályok, ezekkel a foglalkozásokkal párhuzamosan két sérült emberrel is találkozhattak és beszélgethettek életükről, nehézségeikről, felépülésükről.

Az asztaliteniszező és edző Szvitacs Alexának baktériumfertőzés okozta vérmérgezés következtében 2018-ban amputálni kellett a bal alkarját és a lábujjait. A sportolónő fél évvel a műtét után már edzett, 2019-ben volt az első versenye, majd Európa-bajnokságot nyert, és ezzel kvalifikálta magát a tokiói paralimpiára.

Beri József „LegoMan” amatőr szinten többféle sportot is űzött, aztán 1995-ben egy vonatbaleset következtében elveszítette jobb csuklóját és térd alatt mindkét lábát. Koponyasérülése is volt, másfél hónapig feküdt kómában. Verseket ír, eredeti szakmáját – bútorkárpitos – segítséggel végzi, számítógép-kezelői, képszerkesztői, weboldalkészítői képesítéseket szerzett.

Délben kerekesszékes táncosok voltak az iskola vendégei az akadálymentes Wekerlei Kultúrházban. A baleset miatt megsérült Sárai Rita óvónő és Kató László mérnök 20 éve hozták létre a Gördülő Tánccsoportot. Most a gyerekeknek mutatták be a sportot és meg is táncoltatták a kisiskolásokat.

Az intézmény már másodszor csatlakozott a Magyar Parasport Napjához, tavaly nagyszabású segítségnyújtási projektnapot rendeztek, idén sportfoglalkozások, sérült emberekkel való beszélgetések szerepeltek a programban. Nagyon fontos, hogy a gyerekek elég érzékenyek legyenek, nem csak az érzékenyítés szempontjából, hanem, hogy megtanulják, hogyan tudnak tevőlegesen segíteni, amikor erre szükség van. Mert nem feltétlenül van rá szükség, hiszen ők ép emberek, akik teljes életet élnek. A tapasztalatokról és élményekről a következő osztályfőnöki órákon még tovább beszélgethetnek – mondta el lapunknak Zuborné Sallai Márta igazgató.