VELÜNK TÖRTÉNT...  2017. július 31.      1,106
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Horvátországban jártunk

Horvátországba utazott a Magyar Szakszervezeti Szövetség Kispesti Szervezete 2017. július 13-án.

A képre kattintva galéria nyílik. (5 kép)

Szálláshelyük Omisájban volt, mely Budapesttől 500 km-re a Krk sziget északi csücskén, hatalmas védett öbölben, egy 80 méter magas domboldal tetején fekszik. Omisáj a Krk első települése. A város közelsége és kedvező adottságai miatt első számú nyaralási célállomás.

Miután elfoglalták szálláshelyüket, azonnal lementek a tengerpartra fürödni. A partot a kertből lesétálva értük el, gyönyörű panoráma fogadott bennünket.
14-én Rijekába kirándultunk, ismerkedtünk a várossal, meglátogattuk a piacot is. Horvátország forgalmas közlekedési központja, tengeri kikötője, a legutolsó magyar királyi kikötőváros.

15-én hajókiránduláson vettünk részt, Punat kikötőben a beszállás után az udvarias legénység üdvözlő itallal várta a csapatot. A 2 órás hajóúton gyönyörködtünk Punat és Krk partjaiban, a Plavnik sziget szikláiban a tenger csodálatos mélykék színében és a hajót kísérő sirályokban. KRK sziget a horvát nemzeti kulturális és történelmi örökség reprezentatív színhelye. Behajóztunk egy öbölbe ahol kiszálltunk, a merészebbek beúsztak az öbölbe és kagylókat, vízi csillagokat szedtek.

16-án szabad program volt, fürödtünk, napoztunk, délután felmásztunk egy hegy tetejére, és onnan gyönyörködtünk a panorámában. Csodálatos kis város pici házakkal, kis kerttel, különböző trópusi virágokkal, Nem lehet leírni, látni kell, nagy élmény volt.

17-én reggeli után elhagytuk a szállodát, majd Krk városában sétáltunk. Nehéz szívvel vettünk búcsút a tengertől, a gyönyörű naplementéktől, a jó levegőtől és indultunk hazafelé.

A csoport tagjai közül voltak, akik életükben először látták a tengert, s ez hatalmas élményt jelentett számukra. Az alapszervezet 26 éves működése alatt sokan velünk látták először a Balatont, a tengert, fogaskerekű vasutat és sok műemléket, és ez örömmel tölt el bennünket.

Megköszöntük a buszvezető figyelmes balesetmentes vezetését, az idegenvezetőnek ismeretei átadását.

Élményekben gazdagon, szép emlékekkel tért haza a csapat.