VELÜNK TÖRTÉNT...  2018. november 26.      754
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Ősszel ez történt velünk

A Nyugdíjas Pedagógusok Egyesülete Kispest fontos célnak tartja, hogy minden hónapban eljussunk múzeumba, kirándulni, színházba, valamint havi összejöveteleinken hagyományaink szerint hangulatos programokat szervezünk.

A képre kattintva galéria nyílik. (8 kép)

Október 17-én Ráckevére látogattunk, a szép őszi időben a település sok nevezetességét néztük meg: Az Ortodox Nagy Boldogasszony templomban (belépő 500 Ft) színvonalas vezetéssel ismerkedtünk a látnivalókkal. A Katolikus templomban (300 Ft) Patai László festőművész képeit láthattuk és elkötelezettségét a városhoz. A Városi Képtárban (60 éven felül ingyenes) szintén a művész és tanítványai képeiben gyönyörködtünk. A hajómalom megtekintése volt az utolsó állomás (300 Ft). Régen a kikötőben hajókkal hozott gabonát őrölték, ma már múzeum. Legvégül kötöttünk ki a piacon, ami arról híres, hogy a Dunán ma is sokan jönnek délről áruikkal. Olcsón, minőségi árut lehet vásárolni! Sajnos ebéd után már oszlik a piac, legközelebb itt kezdünk! A Duna-parton ebédeltünk és sajnáltuk, hogy csak tizenöten élveztük ezt a sok szép látnivalót, amit Komlósiné Klárika szervezett.

Október 25-én a felújított Természettudományi Múzeumban jártunk, egyúttal végigsétáltunk a megújult Orczy-kertben. A múzeum aulájában olyan elhunyt édesanyák múmiáit láthattuk, akik gyermekágyi láztól szenvedtek. Csodálatos az új termek elrendezése, mindenhová lifttel tudtunk menni, pihenőpadok segítettek a fájós lábúaknak. Régi ismerősünk, a mamut is megújult környezetben fogadott. Életkép volt köré kialakítva és interaktív táblák, játékok segítették a megértést. Ugyanígy volt a tájegységeink állat és növényvilágának bemutatásánál is. Az ásványgyűjtemény igen látványos volt, ebből készült ékszereket is lehetett vásárolni a kijáratnál lévő boltban. Áttekinthető, szépen kialakított tárlók, látványos életképek teszik színvonalassá a kiállításokat.

Az Orczy-kertben a hatalmas üres tér látványa fogadott. Állítólag ez a hely piknikezésre, lovas és kutyás bemutatókra készült. Mi csak egy kis sétát tettünk, mert esni kezdett az eső. Kültéri edzőgépeket láttunk, csodálatos játszótér mellett mentünk el és a tó környéke is megújult. Ide tavasszal fogunk majd visszajönni. Köszönjük Samu Andrásnénak a szervezését!

November 8-án szép hagyományunk szerint a havi nagy összejövetelünket a kerek születésnaposok köszöntésének szenteljük (60, 65, ...90). Az esemény fő szervezője, Dr. Kohut Józsefné Zsuzsika rövid műsort állított össze, amely után az ünnepelteket emléklappal, virággal, pezsgővel és hangulatos gyertyagyújtással köszöntöttük. Almási Klára énekesnő virágénekekkel kedveskedett kollégáinak. Vinczek György alpolgármester látogatásának nagyon örültünk, ő is minden jót kívánt a kerek évfordulósoknak. Elmondta az önkormányzat fontosnak tartja az idősekkel való törődést,támogatást.

November 10-én liba-napi ebéden vettünk részt, fehér asztal mellett tudtunk kötetlenül beszélgetni egy helyi étteremben. A jövő évben új vendéglátó hellyel fogunk ismerkedni.

Minden összejövetelünknek külön felelőse van a vezetőségi tagok önkéntes vállalása alapján. Ezzel biztosítjuk a programok sikerességét, és hogy közösségünkben mindenki megtalálja a neki tetsző eseményt.