Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Üres, nem lakáscélú helyiség bérbeadása versenytárgyaláson - Táncsics u. 40.

 

Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest Önkormányzat Vagyonkezelő Műszaki Szervezete nyilvános pályázatot hirdet önkormányzati tulajdonban lévő üres, nem lakás céljára szolgáló helyiség bérbeadására versenytárgyalás keretében, licitálással.

 

licit

Jelentkezés határideje: 2017. április 18. 12 óra
Pályázat leadása: Bp. Főváros XIX. ker. Kispest Önkormányzat VAMÜSZ titkárságán
1192 Budapest, Ady Endre út 7. szám alatt
Versenytárgyalás: 2017. április 19-én 9 órakor a VAMÜSZ hivatali helyiségében 1192 Budapest, Ady Endre út 7. szám alatt

 

Pályáztatásra kerülő üzlethelyiség:

Bp. XIX. ker. Táncsics u. 40. hrsz.: 163846/A/1 és 163846/A/2 (volt orvosi rendelő, iroda)
Rendeltetés: iroda, üzlethelyiség
Végezhető tevékenységek: kereskedelmi, szolgáltatói, vendéglátói (helyi, övezeti szabályozás szerint)
Műszaki állapot: karbantartás szintű helyreállítás szükséges, közműellátás: víz, csatorna, elektromos áram, vezetékes gáz
Alapterület: 140 m2
Energetikai besorolás: G
A határozott idejű használat tartama: 5 év
Havi bérleti díj: 134.400,- Ft/hó (ÁFA mentes, a licit induló összege)
Óvadék: a licitálás során kialakult havi bérleti díj összegének hatszorosa.

A bérbeadás általános feltételei:
A pályázaton minden gazdálkodó, karitatív tevékenységet folytató szervezet, természetes és jogi személy, intézmény részt vehet. A pályázatot írásban kell benyújtani, melynek tartalmaznia kell a pályázó nevét, címét, a tevékenység folytatására feljogosító egyéni vállalkozási igazolvány, gazdasági társaság esetén a cégjegyzék másolatát, a pályázó nyilatkozatát arról, hogy a pályázati feltételeket elfogadja.
A helyiség az adott és megtekintett műszaki állapotban kerül bérbeadásra. A felújítás saját költségen történő vállalása a pályázat feltétele. Az Önkormányzatnak az elvégzett munkák költségének bérbeszámítására nincs lehetősége, a bérlő költségtérítési igényt a bérleti jogviszony időtartama alatt, illetve annak megszűnésekor jogalap nélküli gazdagodás címén sem támaszthat.
Az Önkormányzat tulajdonában lévő helyiség bérletéről szóló 10/2012 (IV. 20.) sz. rendelet 37. paragrafusában foglaltak szerint a nem lakás célú helyiség bérlőjének a helyiség használatának időtartamára óvadékot kell fizetnie. Az óvadék mértéke az egy havi bérleti díj összegének hatszorosa. Az óvadék összege elkülönített számlán kerül elhelyezésre, ezután az önkormányzat kamatot nem fizet. Az óvadék a bérbeadó részéről akkor használható fel, ha a bérlő a helyiséget nem tiszta, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban hagyta el, bérleti, illetve közüzemi díjjal, járulékos költséggel tartozik, továbbá az önkormányzatnak egyéb kárt okoz. A bérleti szerződés megszűnését követően a fel nem használt óvadék a helyiség átadás-átvételét követően 30 napon belül a volt bérlő részére visszafizetésre kerül.
A helyiséget zajos műhelytevékenységre, ipari célokra nem lehet használni. A szabályozás ügyében a Polgármesteri Hivatal Hatósági Irodáját kell megkeresni
A Bérlő a bérelt helyiségben átalakítási munkát saját költségen és csak a bérbeadó engedélyével végezhet. Írásos hozzájárulásban kell rögzíteni, hogy a helyiség visszaadása esetén a bérlő saját költségén köteles az eredeti állapot visszaállítására.
Ha a pályázó a helyiséget - a helyiségben végezhető meghirdetett tevékenységen kívül - más tevékenységre kívánja használni, úgy a Hatósági Irodával történt egyeztetés után a bérlőnek saját költéségén kell az átminősítést elvégeztetni.
Az a pályázó, aki más önkormányzati tulajdonú helyiséget bérel és egy hónapnál több bérleti díj hátraléka van, vagy a bérleti jogviszonyát saját hibájából 30 napon túl nem rendezte, nem jogosult a bérbevételre.

A bérleti díjon felül fizetendő közüzemi és egyéb (pl. társasházi) díjakra vonatkozóan megállapodást kell kötni a nyertes pályázónak a Vagyonkezelő Műszaki Szervezetnél. A bérleti szerződést közjegyzői okiratba kell foglalni, melynek költségeit a bérlő köteles megfizetni. A birtokbaadásra ezt követően kerülhet sor, melynek időpontjától a bérleti-, közüzemi- és egyéb díjak fizetésére vonatkozó kötelezettség fenn áll.
Bérbeadó fenntartja a bérleti díj minden év július 1-től történő, az előző évi infláció mértékének megfelelő emelésének lehetőségét. Ez a szabály a szerződés aláírásának évében nem alkalmazható.

A versenytárgyalás feltételei:
Több ajánlattevő esetén az ajánlattevők a havi bérleti díj összegére licitálnak.
A pályázóknak a versenytárgyaláson nyilatkozniuk kell, hogy a VAMÜSZ felé bérleti díj, illetve egyéb tartozásuk nincs.
A versenytárgyalás részvételi díja a bérlemény hirdetményben szereplő havi bérleti díja, melyet a jelentkezési határidőig kell átutalni VAMÜSZ OTP Banknál vezetett 11784009-15519188 számú számlájára. A befizetési bizonylat eredeti példányát a versenytárgyaláson be kell mutatni.
Ha az előírt időben csak egy pályázati ajánlat érkezik, és az előírt feltételeknek megfelel, a pályázati eljárást eredményesnek kell tekinteni. Ha a pályázaton résztvevő nem magánszemélyként pályázik, a versenytárgyaláson a cég működéséről a hatályos iratokat (cégbejegyzés, aláírási címpéldány) be kell mutatni. A versenytárgyaláson a jelentkezők képviseletében csak olyan személyek vehetnek részt, akik igazolják, hogy jogosultak a licitálásra.
Sikertelen ajánlattevők részére a versenytárgyalási díj visszafizetésre kerül.
A kikiáltási ár emelésének szabálya: a következő ajánlat az előzőtől minimum 1.000,- Ft-tal, maximum 10.000,- Ft-tal lehet magasabb a bérleti díj tekintetében.
A helyiség bérleti jogát a versenytárgyaláson részvevő pályázók közül az szerzi meg, aki a versenytárgyalás feltételeinek megfelel és a versenytárgyaláson - licit során - a legmagasabb összegű havi bérleti díj fizetésére tesz ajánlatot.
A helyiség bérleti jogát a versenytárgyaláson részvevő pályázók közül az szerzi meg, aki a versenytárgyalás feltételeinek megfelel és a versenytárgyaláson – a licit során - a legmagasabb összegű havi bérleti díj fizetésére tesz ajánlatot. A szerződéskötésre az eredményhirdetést követő 15 napon belül kerül sor. Ha a versenytárgyalás nyertese a bérleti szerződés megkötésének napja előtt bejelenti, hogy mégsem kívánja a helyiséget használatba venni, az előzetesen befizetett részvételi díjat elveszíti, és a bérbeadó a bérleti szerződést a versenytárgyaláson részt vett következő legmagasabb összegű ajánlatot tevővel köti meg.

A helyiség megtekintését munkaidőben, előzetesen egyeztetett időpontban tudjuk biztosítani

Elérhetőség: telefon: 06-1-34-77-413, 06-1-34-77-435
e-mail: vamusz@kispest.hu 

Bp. Főváros XIX. ker. Kispest Önkormányzat 
VAGYONKEZELŐ MŰSZAKI SZERVEZET   .