Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Önkormányzati, nem lakáscélú helyiségek bérbeadása

Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest Önkormányzatának Vagyonkezelő Műszaki Szervezete bérbeadásra meghirdeti az alábbi, önkormányzati tulajdonban lévő nem lakáscélú helyiségeket.

Bérbeadási feltételek:
I. Jelentkezhet minden gazdálkodó, karitatív tevékenységet folytató szervezet, természetes és jogi személy, intézmény. A határidő folyamatos, az elbírálás a jelentkezés sorrendjében történik. Ha a bérbevételre írásban – az első beérkezéstől számított 3 munkanapon belül – több érvényes ajánlat érkezik, versenytárgyalást kell tartani. A versenytárgyaláson a licitálás százezer forint alatti havi bérleti díj esetében 5.000,- Ft-os, százezer és egymillió forint között 10.000,- Ft-os, egymillió forint felett 50.000,- Ft-os licitlépcsővel történik. A szándéknyilatkozatot írásban kell benyújtani, melynek tartalmaznia kell a pályázó nevét, címét, a tevékenység folytatására feljogosító egyéni vállalkozási igazolvány, gazdasági társaság esetén a cégjegyzék másolatát, továbbá a jelentkező nyilatkozatát arról, hogy a hirdetményi feltételeket elfogadja.
II. A helyiségeket játékterem, zajos műhely, ipari tevékenység céljaira használni nem lehet.
III. A bérbeadás általános feltételei:
1. A bérleti jogviszony tekintetében a Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest Önkormányzata 2/2017. (I. 27.) Ökt. számú rendeletének előírásait kell alkalmazni. A nem lakás célú helyiségek az adott és megtekintett műszaki állapotban kerülnek bérbeadásra. A helyiségek felújításának vállalása a bérbeadás alapfeltétele. Az Önkormányzatnak az elvégzett munkák költségének bérbeszámítására nincs lehetősége, a bérlő költségtérítési igényt a bérleti jogviszony időtartama alatt, illetve annak megszűnésekor jogalap nélküli gazdagodás címén sem támaszthat.
2. A Bérlő a bérelt helyiségben átalakítási munkát saját költségen és csak a bérbeadó engedélyével végezhet. A helyiség visszaadása esetén a bérlő saját költségén köteles az eredeti állapot visszaállítására. Ettől eltérni csak külön írásos megállapodás alapján lehet.
3. A jelen hirdetményre jelentkező feladata az illetékes hatóságoknál a bérleményben folytatható tevékenységekkel kapcsolatos előírások, valamint az egyéb feltételek és körülmények előzetes tisztázása. Az egyeztetés elmulasztásából eredő hátrányok és károk a bérbevételre jelentkezőt terhelik.
4. A helyiségben folytatható tevékenységhez szükséges, jogszabályban előírt valamennyi engedély és hozzájárulás (pl. építési, településképi, társasházi, stb.) beszerzése a bérlő kötelezettsége. Ha a bérlő a helyiséget - a helyiségben végezhető meghirdetett tevékenységen kívül - más tevékenységre kívánja használni, úgy a Hatósági Irodával történt egyeztetés után a bérlőnek saját költéségén kell az átminősítést és szükséges engedélyeztetést elvégeztetni.
5. Az a jelentkező, aki más önkormányzati tulajdonú helyiséget bérel és egy hónapnál több bérleti díjhátraléka van, vagy a bérleti jogviszonyát saját hibájából 30 napon túl nem rendezte, nem jogosult a bérbevételre. Köztartozás, illetve a pályázó, vagy cége ellen folyamatban lévő végrehajtási eljárás szintén kizáró ok.
6. A leendő bérlőnek külön megállapodást kell kötnie a Vagyonkezelő Műszaki Szervezetnél a közüzemi és egyéb díjak megfizetésére vonatkozóan.
7. Bérlőnek a bérleti jogviszony időtartamára a helyiségbérleti szerződés aláírását megelőzően óvadékot kell letennie, amely elkülönített számlán kerül elhelyezésre. Az óvadék mértéke az egy havi bérleti díj összegének hatszorosa, amely után az önkormányzat kamatot nem fizet. Az óvadék a bérbeadó részéről akkor használható fel, ha a bérlő a helyiséget nem tiszta, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban hagyta el, bérleti, illetve közüzemi díjjal, járulékos költséggel tartozik, továbbá az önkormányzatnak egyéb kárt okoz. Az óvadék felhasználható abban az esetben is, ha a bérleti szerződés a bérlő hibájából, vagy egyoldalú kezdeményezésére egy éven belül szűnik meg. A bérleti szerződés megszűnését követően a fel nem használt óvadék a helyiség átadás-átvételét követő 30 napon belül a volt bérlő részére visszafizetésre kerül.
8. A bérleti díj ÁFA mentes. Amennyiben a bérleti díj után további adófizetési kötelezettség keletkezik, a helyiségeknél szereplő bérleti díj nettó bérleti díjnak tekintendő, és az adó megfizetése – ezen nettó bérleleti díjon felül – a bérlőt terheli.
9. A helyiség bérleti díja (a szerződéskötés évének kivételével) minden év április 1. napjával az előző évre közzétett lakossági fogyasztói árindex mértékének megfelelően növekszik.
10. A bérleti szerződést közjegyzői okiratba kell foglalni, melynek költségeit a bérlő köteles megfizetni.
IV. Ajánlati biztosíték: a hirdetményre jelentkező természetes személy vagy szervezet a bérbevételi szándék írásbeli közlésével egyidejűleg köteles igazolni, hogy a VAMÜSZ 11784009-15519188 számú bankszámlájára a bérlemény hirdetményben szereplő havi bérleti díjának megfelelő összeget ajánlati biztosíték címén megfizetett.
Amennyiben a hirdetményre jelentkező és a bérbeadó a jelentkezéssel érintett ingatlan vonatkozásában a bérleti szerződést megkötötte, az ajánlati biztosíték a bérleti díjba beszámít.
Amennyiben a hirdetményre jelentkező részéről az óvadék befizetésére, és az előkészített bérleti szerződés aláírására a jelentkezéstől – licitálás esetén a versenytárgyalás napjától - számított 15 napon belül a jelentkező érdekkörébe tartozó ok (így különösen a hirdetményre jelentkező elállása) miatt nem kerül sor, úgy a jelentkező az ajánlati biztosítékot elveszti, annak visszatérítésére nem tarthat igényt.
Amennyiben a jelentkezéssel érintett ingatlan vonatkozásában a bérleti szerződés az Önkormányzat érdekkörébe tartozó ok miatt nem jön létre, a VAMÜSZ az ajánlati biztosítékot kamat nélkül, a szerződéskötés meghiúsulásától számított 15 napon belül a hirdetményre jelentkező részére egy összegben visszafizeti.
V. A helyiségeket előzetes időpont egyeztetés alapján lehet megtekinteni, hétfőtől csütörtökig 9-16 óra között, illetve pénteken 9-12 óra között. A bérbevételi szándéknyilatkozatot írásban kell benyújtani a Vagyonkezelő Műszaki Szervezetnél.

Elérhetőségek, érdeklődés:
Név: Vagyonkezelő Műszaki Szervezet
Cím: 1192 Budapest, Ady Endre út 7.
Telefon: titkárság: 34-74-535
információ: 34-77-435
megtekintés: 34-77-413 vagy 34-74-680
E-mail cím: vamusz(kukac)kispest.hu
Ügyfélfogadás: hétfőn 14-18, szerdán 8-12 és 14-16.30, pénteken 8-12.30 óra között.

BÉRELHETŐ HELYISÉGEK: (Az alábbiakban felsorolt adatok tájékoztató jellegűek) 

Bp. XIX. ker. Kós Károly tér 1. hrsz.: 160503/2 (Az udvari épület a hozzá tartozó területtel)
Rendeltetés: iroda, raktár, üzlet
Végezhető tevékenységek: kereskedelmi, szolgáltatói, kulturális (helyi, övezeti szabályozás szerint)
Műszaki állapot: átlagos, karbantartás szintű helyreállítás szükséges; közműellátás: összközműves (gázkonvektoros fűtés, villanyboyler)
Alapterület: 147 m2 felépítmény és 114 m2 kizárólagos használatú bekerített telekterület
Energetikai besorolás: JJ
A határozott idejű használat tartama: 5 év
Havi bérleti díj: 266.916,- Ft/hó (ÁFA mentes)
Óvadék: 1.601.496,- Ft  

Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest Önkormányzata
Vagyonkezelő Műszaki Szervezet