Fókuszban a modern technológiával támogatott oktatás
Jelen és jövő: számítógépek és okos eszközök az iskolában címmel rendezett konferenciát a Puskás Ferenc Általános Iskola a Külső-Pesti Tankerület pedagógusainak ma a KMO-ban. A hagyományteremtő szándékkal indított szakmai rendezvényen mintegy 130-an vettek részt a XVIII.-XIX. és a XX. kerületből.
Köszöntőjében a Külső-Pesti Tankerületi Központ igazgatója úgy fogalmazott, esélyegyenlőséget teremt a Puskás iskola, amikor a tanulók kezébe adja az informatikai és kommunikációs eszközöket. Bak Ferenc elmondta, az iskolák nem mindig tudnak megfelelni a gyerekek és a szülők elvárásainak, mert még ha a technika adott is, nem biztos, hogy minden pedagógus felkészült a feladatra. Ugyanakkor nagy az iskola felelőssége abban, hogy a XXI. századi eszközök segítsék a tanulókat az eligazodásban, és a szülőknek is meg kell tanulniuk, mit engedhetnek meg gyermeküknek. Mint mondta, a konferencia segíti a pedagógusok és rajtuk keresztül a szülők dolgát is, majd hozzátette, a Puskás iskolának van egy éve, hogy felkészüljön a következő konferenciára.
Vinczek György alpolgármester kiemelten szól a Puskás iskola alkotó, innovatív szerepéről a kerületi informatikaoktatásban, és hangsúlyozta, hogy a konferenciával látványos szakmai program indulhat el Kispesten.
Bihari Péter, az iskola igazgatója megköszönve a támogatók – köztük a két főtámogató, az önkormányzat és a tankerület – segítségét, azt mondta, cél az, hogy olyan eszköz, struktúra kerüljön a gyerekek kezébe, amely tudásukat növeli. A konferencia főszervezője végül jó munkát és jó nagy sávszélességet kívánt minden kollégának a saját intézményében.
A konferencia három plenáris nyitóelőadással várta az érdeklődőket. Fehér Péter az iskolai IKT fölöttébb szükséges voltáról beszélt, Kőrösné dr. Mikis Márta Gyermekek a digitális világban címmel tartott előadást. Abonyi-Tóth Andor az ELTE T@T kuckó oktatási projektjeibe nyújtott betekintést.
Délután öt-öt szakmai műhely (workshop) programjából lehetett válogatni. Ezeken szó volt az IKT (információs és kommunikációs technológiák) alkalmazásáról a különböző tárgyak oktatásában, valamint a gondolkodás és a kreativitás fejlesztéséről.
Czékmán Balázs, a Puskás iskola informatikatanára lapunknak elmondta, az iskola három éve indította el a tablettel támogatott oktatást, tavaly 200 tabletes órát tartottak. Motiváltabbak, a gyerekek, szívesebben tanulnak így – osztotta meg az iskolai tapasztalatokat, hozzátéve, remélik, a tanulmányi eredményeken is látszódni fog, hogy a lexikális tudás növekedése mellett az olyan XXI. században elvárt készségek, mint a digitális eszközhasználat, a problémamegoldó képesség és az együttműködés is fejlődnek. Elmondta, a tabletes projekt mellett folyamatos a kutatás is: mérik a gyerekek és a pedagógusok eszközökhöz való hozzáállását és a mobiltechnológiával támogatott oktatás hatékonyságát. A pedagógus hangsúlyozta, az iskola kiemelt célként kezeli a XXI. század IKT-eszközökön alapuló innovatív oktatást, amelyben egyedülálló a tankerületben.