Hagyatéki ügyben tájékoztató (pdf)
A hagyatéki eljárás megindításához az alábbiakban felsorolt iratok szükségesek:
- az elhunyt halotti anyakönyvi kivonata
- öröklésre jogosultak személyi adatai, lakcíme(i),
- ingatlan (telek, ház, szövetkezeti lakás, öröklakás, üdülő, üdülőhasználati jog) helyrajzi szám
- személygépkocsi (tehergépkocsi, motorkerékpár) forgalmi engedélye
- az elhunyt nevére kiállított fenntartásos takarékbetétkönyv, értékpapír, kötvény
- lakossági folyószámla, devizaszámla, utolsó számlakivonata
- kárpótlási jegyek száma és összege (vagy az erről szóló határozat)
- szerzői – találmányi jogdíjakat igazoló iratok
- fel nem vett járandóságokat igazoló iratok (munkabér, táppénz)
- fel nem vett nyugdíj, akkor nyugdíjszelvény
- CSÉB biztosítás, akkor tagsági könyv, vagy igazolás szükséges.
- végrendelet másolati példánya (amennyiben az elhunyt végrendeletet hagyott hátra)
- tartási, életjáradék vagy öröklési szerződés másolati példánya (amennyiben van)
- ha az elhunyt jogi személyiséggel vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság tagja volt, cégkivonat, társasági szerződés, vagyoni részesedés igazolásának másolata,
- a hagyatéki terheket (temetési számlák) igazoló iratok másolatai.
Nyomtatványok: Hagyatéki eljárás
Ügyintézés: Hatósági Iroda
Zsila Gabriella – A. ép. fsz. 1., zsila.gabriella@hivatal.kispest.hu, 347-4909
Izsai Ildikó - A. ép. fsz. 1., izsaiildiko@hivatal.kispest.hu, 347-4569