HÍREK  2015. február 10.      2,937
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Természettudományi projektzárót tartottak a Deák gimnáziumban

Természettudományos oktatási és módszertani központként működik a Kispesti Deák Ferenc Gimnázium, amelynek laboratóriuma 300 millió forintos uniós támogatással újult meg. A fizika, kémia és biológia tantárgyak komplex oktatására alkalmas labor átépítését és bővítését, valamint tananyagfejlesztést és pedagógiai továbbképzéseket is magába foglaló projekt ünnepélyes zárását pénteken tartották a gimnáziumban.

Természettudományi projektzárót tartottak a Deák gimnáziumban
A képre kattintva galéria nyílik. (7 kép)

Sikeres önkormányzati pályázatnak köszönhetően, az Öveges Program keretében készült el a Kispesti Deák Ferenc Gimnázium természettudományi laboratóriuma, amelynek létrehozását az unió csaknem 300 millió forinttal támogatta. A modern technológiával felszerelt labor lehetővé teszi a fizika, kémia, biológia tantárgyakhoz szükséges, szemléltetésre épülő oktatást, emellett speciális szaktudást garantáló képzések lebonyolítására is alkalmas.

A projektzáró rendezvény vendégeit köszöntő Vinczek György alpolgármester elmondta, hogy az új laboratórium kialakítása és az ehhez kapcsolódó szakmai továbbképzés példaértékű összefogással, magas színvonalon valósult meg. Ennek eredményeként immár a természettudományos ismereteket is megfelelő környezetben, a korábbi lehetőségekhez képest tartalmasabb és izgalmasabb módon sajátíthatják el a diákok, így közelebb kerülhetnek hozzájuk azok a tantárgyak, amelyek oktatására érdemes több energiát és időt áldozni – tette hozzá.

A több mint kétéves projekt jelentősebb állomásait Fencz Györgyné igazgató, szakmai megvalósítását pedig Fodor Andrea laborvezető, biológia szaktanár ismertette. Alig több mint egy év telt el az ötlettől a megvalósításig, és az intézményt működtető önkormányzat által megnyert pályázatnak köszönhetően nem csupán új laboratóriumot sikerült kialakítani – s ehhez kapcsolódóan az önkormányzat saját forrásból járulékos munkákat, felújításokat is elvégeztetett –, hanem a szakmai munka fejlesztése is hangsúlyos szerepet kapott.

Az új laboratórium 36 diák egyidejű oktatására alkalmas, de kettéoszthatósága révén két csoport számára is lehet órát tartani. A projekt keretében 12 partneriskolával kötött együttműködési megállapodást a gimnázium, amely így természettudományos bázisként funkcionálhat a dél-pesti régióban, hiszen a környező iskolák is korszerű kísérleteket és programokat végezhetnek, tanórákat és bemutatókat tarthatnak itt. A felújítás során az iskola új bútorokkal, informatikai eszközökkel gazdagodott, a labor pedig a kísérletekhez elengedhetetlen eszközökkel, anyagokkal és vegyszerekkel, valamint az oktatást segítő technikai háttérrel – például digitális táblával és projektorral, szavazórendszerrel és dokumentumkamerával – bővült.

A gimnázium és a partneriskolák tanárai több továbbképzésen is részt vettek, ezeken a laborban alkalmazott módszerekkel, az informatikai eszközök használatával, a tehetséggondozással és a projektpedagógiával kapcsolatos ismereteiket bővíthették. A projekt fontos részét képezte a tananyagfejlesztés – az újonnan megjelent 21 tanulói munkafüzet és szaktanári segédlet elkészítésében az iskola tanárai és külsős szakértők vettek részt –, valamint bemutató videókat készítettek 240 természettudományos kísérletről, amelyeket a gimnázium honlapján is meg lehet tekinteni.

A projektzáró eseményt több kapcsolódó program színesítette: dr. Róka András, az ELTE Kémiai Intézetének főiskolai docense „Időutazás kémiai tárlatvezetéssel” címmel mutatott be látványos kísérleteket, Schuminszky Nándor író-űrkutató pedig a Holdra szállás kapcsán felmerült összeesküvés-elméleteket cáfolta előadásában. A rendezvény zárásaként a partneriskolák képviselői állófogadással egybekötött szakmai konzultációt tartottak.