KÖZLEMÉNYEK  2022. szeptember 13.
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Tájékoztató lakások számának igazolásához szükséges hatósági bizonyítványok igényléséről

Tisztelt Kispestiek! 

2022. szeptember 9-én a Magyar Közlöny 146. számában megjelent a családi fogyasztói közösségekre, valamint a családi otthonteremtési kedvezményből megvalósuló tetőtérbeépítésekre vonatkozó kedvezmények bevezetése érdekében az egyes egyetemes szolgáltatási árszabások meghatározásáról szóló 259/2022. (VII. 21.) Korm. rendelet módosításáról 345/2022. (IX. 9.) sz. Korm. rendelete (a továbbiakban: R.).

A R. alapján 2022. szeptember 10-től a jegyzők állítanak ki hatósági bizonyítványt az ingatlanon meglévő lakás rendeltetési egységek számáról ahhoz, hogy a lakossági fogyasztó jogszerűen vegyen igénybe kedvezménnyel elszámolt földgáz mennyiséget.

A hatósági bizonyítvány kiállításának feltétele, hogy
1. a kérelmezett ingatlan a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősül;
2. a kérelmezett ingatlanban 2-4 lakás található. 

Az eljárási határidő (hatósági bizonyítvány kiállítására): 8 nap.

A hatósági bizonyítványt a lakossági fogyasztó nyújtja be az egyetemes szolgáltató részére. 
„Lakossági fogyasztó: az a felhasználó, aki saját háztartása - egy felhasználási helyet képező egy vagy több lakóépület, lakás, üdülő vagy hétvégi ház, továbbá lakossági célra használt garázs - fogyasztása céljára vásárol földgázt földgáz vételezésére megkötött szerződés alapján, és az így vásárolt földgázzal nem folytat jövedelemszerzés céljából gazdasági tevékenységet. Ha a lakóépületben a műszakilag megosztott, önálló lakások száma meghaladja az épületben lévő önálló nem lakás céljára szolgáló helyiségek számát, a lakóépületet, mint felhasználót a közös fogyasztás vonatkozásában úgy kell tekinteni, hogy saját háztartás céljára vételez és a vásárolt földgázzal nem folytat jövedelemszerzés céljából gazdasági tevékenységet.” (2008. évi XL. törvény – a földgázellátásról – 3.§ 47. pont) 

A hatósági bizonyítvány a ténylegesen kialakult állapotot igazolja, ezért csak helyszíni szemle nyomán adható ki. A helyszíni szemle mielőbbi megtartása érdekében az ügyfél telefonos elérhetősége minden esetben kötelezően megadandó a kérelemben! Az ügyintéző telefonon fog Önökkel időpontot egyeztetni a szemle megtartására.

A hatósági bizonyítvány kiállításakor a jegyző az OTÉK 105. §-a szerinti önálló lakás rendeltetési egységek számát igazolja, vagyis az alábbi követelményeknek való megfelelést vizsgálja az egyes lakáscélú önálló rendeltetési egységek vonatkozásában:
• rendelkeznek-e a szabadból vagy az épületen belüli közös közlekedőből nyíló önálló bejárattal;
• helyiségeik önállóan alkalmasak-e a lakás funkció betöltésére, vagyis rendelkeznek-e konyhával, fürdőszoba/WC helyiséggel, lakószobával, tárolásra alkalmas helyiséggel;
• lakószobáinak minimális alapterülete kielégíti-e az OTÉK követelményeit, azaz minimum 8m2; a 30 m2-t meghaladó hasznos alapterületű lakás legalább egy lakószobája hasznos alapterületének legalább 16 m2-nek kell lennie (ebbe és a lakószoba alapterületébe nem számítható be a főző és az étkező funkció céljára is szolgáló helyiség, helyiségrész hasznos alapterülete, amennyiben az a lakószoba légterével közös).

A lakáscélú önálló rendeltetési egységek számát igazoló hatósági bizonyítvány az ingatlanon ténylegesen kialakult lakások számát igazolja, az eljáró hatóság a hatósági bizonyítvány kiadása során az építmény jogszerű használatát vélelmezi.

A hatósági bizonyítvány kizárólag a lakossági fogyasztókra vonatkozó kedvezményes többletmennyiség igénybevétele céljából használható fel, ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetésre nem alkalmas.

Budapest, 2022. szeptember 13. 

Dr. Béja Juliannna
jegyző

 

Tisztelt Kispestiek!

 

2022. szeptember 9-én a Magyar Közlöny 146. számában megjelent a családi fogyasztói közösségekre, valamint a családi otthonteremtési kedvezményből megvalósuló tetőtérbeépítésekre vonatkozó kedvezmények bevezetése érdekében az egyes egyetemes szolgáltatási árszabások meghatározásáról szóló 259/2022. (VII. 21.) Korm. rendelet módosításáról 345/2022. (IX. 9.) sz. Korm. rendelete (a továbbiakban: R.).

 

A R. alapján 2022. szeptember 10-től a jegyzők állítanak ki hatósági bizonyítványt az ingatlanon meglévő lakás rendeltetési egységek számáról ahhoz, hogy a lakossági fogyasztó jogszerűen vegyen igénybe kedvezménnyel elszámolt földgáz mennyiséget.

 

A hatósági bizonyítvány kiállításának feltétele, hogy

1. a kérelmezett ingatlan a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősül;

2. a kérelmezett ingatlanban 2-4 lakás található.

Az eljárási határidő (hatósági bizonyítvány kiállítására): 8 nap.

A hatósági bizonyítványt a lakossági fogyasztó nyújtja be az egyetemes szolgáltató részére.

 

„Lakossági fogyasztó: az a felhasználó, aki saját háztartása - egy felhasználási helyet képező egy vagy több lakóépület, lakás, üdülő vagy hétvégi ház, továbbá lakossági célra használt garázs - fogyasztása céljára vásárol földgázt földgáz vételezésére megkötött szerződés alapján, és az így vásárolt földgázzal nem folytat jövedelemszerzés céljából gazdasági tevékenységet. Ha a lakóépületben a műszakilag megosztott, önálló lakások száma meghaladja az épületben lévő önálló nem lakás céljára szolgáló helyiségek számát, a lakóépületet, mint felhasználót a közös fogyasztás vonatkozásában úgy kell tekinteni, hogy saját háztartás céljára vételez és a vásárolt földgázzal nem folytat jövedelemszerzés céljából gazdasági tevékenységet.” (2008. évi XL. törvény – a földgázellátásról – 3.§ 47. pont)

 

A hatósági bizonyítvány a ténylegesen kialakult állapotot igazolja, ezért csak helyszíni szemle nyomán adható ki. A helyszíni szemle mielőbbi megtartása érdekében az ügyfél telefonos elérhetősége minden esetben kötelezően megadandó a kérelemben!

Az ügyintéző telefonon fog Önökkel időpontot egyeztetni a szemle megtartására.

 

A hatósági bizonyítvány kiállításakor a jegyző az OTÉK 105. §-a szerinti önálló lakás rendeltetési egységek számát igazolja, vagyis az alábbi követelményeknek való megfelelést vizsgálja az egyes lakáscélú önálló rendeltetési egységek vonatkozásában:

·        rendelkeznek-e a szabadból vagy az épületen belüli közös közlekedőből nyíló önálló bejárattal;

·        helyiségeik önállóan alkalmasak-e a lakás funkció betöltésére, vagyis rendelkeznek-e konyhával, fürdőszoba/WC helyiséggel, lakószobával, tárolásra alkalmas helyiséggel;

·        lakószobáinak minimális alapterülete kielégíti-e az OTÉK követelményeit, azaz minimum 8m2; a 30 m2-t meghaladó hasznos alapterületű lakás legalább egy lakószobája hasznos alapterületének legalább 16 m2-nek kell lennie (ebbe és a lakószoba alapterületébe nem számítható be a főző és az étkező funkció céljára is szolgáló helyiség, helyiségrész hasznos alapterülete, amennyiben az a lakószoba légterével közös).

 

A lakáscélú önálló rendeltetési egységek számát igazoló hatósági bizonyítvány az ingatlanon ténylegesen kialakult lakások számát igazolja, az eljáró hatóság a hatósági bizonyítvány kiadása során az építmény jogszerű használatát vélelmezi.

A hatósági bizonyítvány kizárólag a lakossági fogyasztókra vonatkozó kedvezményes többletmennyiség igénybevétele céljából használható fel, ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetésre nem alkalmas.

 

 

 

Budapest, 2022. szeptember 13.

 

 

Dr. Béja Juliannna

jegyző

 

 

 

Részletes tájékoztató (kattintható link, ami alatt a tajekoztato_jegyzoi.doc nyíljon meg)

 

A kérelem benyújtásához segédlet INNEN letölthető vagy a hivatal portáján átvehető.

 

A kérelmeket a Főépítészi Irodára kell benyújtani:

 

·        személyesen a hivatal portáján elhelyezett dobozba helyezve,

·        postán, vagy

e-papíron.