KÖZLEMÉNYEK 2024. szeptember 26.
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.
Fővárosi közösségi költségvetés - szavazás az ötletekre
Október 7-ig lehet szavazni a fővárosi közösségi költségvetés ötleteire.
Idén 175 olyan ötlet szerepel a szavazólistán, amiket még tavaly év végén adtak be a budapestiek. Ezek közül azok valósulhatnak meg, amik a legtöbb szavazatot kapják az október 7-ig tartó szavazáson, és beleférnek az 5 kategóriára osztott 1 milliárd forintos éves keretbe.
A közösségi költségvetésre a Budapest Brand készített kampányfilmet, melynek rendezője Korom Anna, a Friss Hús fődíjasa, főszereplője Kizlinger Lilla. A film itt elérhető:
https://www.youtube.com/watch?v=1PrbOvh6TNU
Október 7-ig lehet szavazni a fővárosi közösségi költségvetés ötleteire.
https://otlet.budapest.hu/
Idén 175 olyan ötlet szerepel a szavazólistán, amiket még tavaly
év végén adtak be a budapestiek. Ezek közül azok valósulhatnak
meg, amik a legtöbb szavazatot kapják az október 7-ig tartó
szavazáson, és beleférnek az 5 kategóriára osztott 1 milliárd
forintos éves keretbe.
A közösségi költségvetés egy olyan programja a Fővárosi
Önkormányzatnak, amelyben a városlakók, és a várost használók
tehetnek javaslatokat arra, hogy mire fordítson évi egymilliárd
forintot az önkormányzat. Az ötletbeadási időszakot követően a
Főpolgármesteri Hivatal és az önkormányzat cégeinek szakértői
megvizsgálják a beérkezett javaslatokat, és a megvalósításra
alkalmasnak ítéltek közül a budapestiek szavazással választhatják
ki, hogy mi valósuljon meg. Ez a szavazás zajlik most, október 7-ig.
A következő ötletbeadási időszak várhatóan idén november
közepétől indul.
Mindenki szavazhat, aki rendszeres használója a városnak, tehát
nemcsak azok, akik Budapesten élnek, hanem azok is akiknek itt van a
munkahelye, vagy az iskolája és elmúlt 14 éves.
Idén minden eddiginél egyszerűbb a szavazási folyamat, a helyi
ötleteket már térképen is lehet böngészni, a belépést is
leegyszerűsítették, és a sok ötletre tekintettel mindenki minden
kategóriában 3 ötletre is szavazhat, így összesen 15 szavazatot
adhat le.
A tavalyi évben nyertes ötletek még nem léptek látványos
megvalósulási fázisba, de minden új városfejlesztési
beavatkozásnak egy hosszú tervezési és előkészítési procedúrán
kell átmennie, hogy elindulhasson a megvalósítása. Az előző
évekből viszont számos ötlet már megvalósult. Több mint egy éve
bringázhatunk például azokban a Váci úti, Üllői úti, Szent
István körúti és más bringasávokban, amiket a közösségi
költségvetés nyertes ötleteiből fejlesztettünk. Szintén a
közösségi költségvetésből létrejött Repair Caféba például
elvihetjük elromlott használati tárgyainkat, hogy ott egy
közösségben, szakértők segítségével szereljük meg, több mint
200 helyen építettünk bringatámaszokat városszerte,
Petanque-ozhatunk a Bikás Parknál, új zebrákon kelhetünk át a
Rákóczi és a Kerepesi úton, de sok helyen már a közösségi
költségvetésből zöldül ki a budapesti betondzsungel.
Idősotthonokban indultak állatterápiás foglalkozások, és közös
gyerek-nyugdíjas napközi programok, street art akciók, graffiti fal,
ivókutak városszerte, de a közösségi költségvetésből jött
létre az Autikum, egy felnőtt autista szabadidő és kulturális
központ is.
A közösségi költségvetésre a Budapest Brand készített
kampányfilmet, melynek rendezője Korom Anna, a Friss Hús fődíjasa,
főszereplője Kizlinger Lilla. A film itt elérhető:
https://www.youtube.com/watch?v=1PrbOvh6TNU