KÖZLEMÉNYEK  2015. július 09.
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Kispesti viharkárok bejelentése

A Jogi Iroda tájékoztatója a Kispesten 2015. július 8-án, illetve 9-re virradó éjjel bekövetkezett károk bejelentéséről.

viharkar

Az Önkormányzat felelősségbiztosítása kiterjed az Önkormányzat és intézményei (vagyontárgyai) által – a biztosítási szerződés szerinti körben – harmadik személyeknek okozott károk megtérítésére. Ilyenek lehetnek a kidőlt, letört fák által okozott károk, akár gépjárműben, akár egyéb vagyontárgyban (pl. háztető stb.), ha a kárt okozó fa az Önkormányzat tulajdonában és kezelésében van. Felhívom azonban a figyelmüket, hogy az Önkormányzat nem felel a rendkívüli időjárás okozta károkért, ha egyéb, az Önkormányzat felelősségi körébe tartozó körülmény nem merül fel!

A fenti un. „tevékenységi felelősségbiztosítás” hatálya alá tartozó felelősségi károkat a Jogi Iroda kezeli; a felelősségi károkat a Jogi Irodához kell bejelenteni.
(Amennyiben a károkozó fa más magánszemély (pl. szomszéd) vagy az Önkormányzattól egyébként különböző 3. személy tulajdonában van, úgy kártérítési igényt e személynek kell benyújtani.)

Az ügyintézés menete
A káresemény bekövetkeztéről haladéktalanul, de legkésőbb 2 munkanapon belül értesíteni kell dokumentálható formában írásban az Önkormányzatot. Kollégáink a mai napon - 2015. július 9-én - rendkívüli ügyfélfogadással délután 18 óráig állnak a rendelkezésükre!

Telefonon is szívesen nyújtunk tájékoztatást - ebből a célból a Jogi iroda bármely munkatársa szíves rendelkezésükre áll - de kárbejelentést csak írásban és – akár a később – csatolt mellékletekkel tudunk felvenni.

A e-mailben történt – a szükséges adatokat tartalmazó, tehát a letöltött bejelentő kitöltésével megkezdett ügyintését írásbeli bejelentésként kezeljük!

Telefonszámaink:
34-74-519
34-74-982
34-74-942
34-74-924
34-74-969
34-77-446

E-mail címeink:
heim@hivatal.kispest.hu
drhorvath@hivatal.kispest.hu

A káresemény bejelentéséhez szükséges bejelentőlap letölthető itt, és rendelkezésre áll a portán is.
Mellékelni kérjük a káreseményt követően foganatosított intézkedések (pl.: rendőri intézkedés, katasztrófavédelem) jegyzőkönyvét, és az általuk készített fotókat.
Amennyiben nem történt ilyen intézkedés a rendkívüli helyzet miatt, olyan fotókat kell csatolni amely egyértelműen azonosíthatóan rögzíti a sérült vagyontárgyat - gépjárművet - és a kár bekövetkeztének helyét is.)

A biztosító eljárása
A biztosító 4 (négy) munkanapon belül válaszolni köteles a benyújtott igényre. Ezen idő alatt nyilatkozik, hogy kárszakértőt küld-e ki, vagy felhatalmazza a károsultat a kár elhárítására és csak a kijavítás számláját kéri az iratokhoz.
Azonnali kárelhárítási szükség esetén a kárt ki lehet és kell javítani; a bekövetkezett károsodást, majd a javítás utáni állapotot is fotókkal kell dokumentálni és ezt kell a biztosító rendelkezésére bocsátani.
Amennyiben a biztosító szükségesnek tartja a kár helyszínének megtekintését, a kárszakértő közvetlenül a káresemény helyét keresi fel.
Amennyiben a biztosító elutasítja a kárigényt, arról mind az Önkormányzatot, mind a károsultat értesíti.

Tisztelt Kerületi Lakók!

Amennyiben egyéb módon érte Önöket, ingatlanaikat kár, - beázás, vízelöntés, stb.- e károkat a saját vagyonbiztosításuk (háztartási biztosítás stb.) alapján kérhetik megtéríteni. Ilyen igényekkel közvetlenül a biztosítójukhoz kell fordulniuk

Dr. Horváth Ágnes irodavezető