HÍREK  2022. január 31.      843
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Várják a CAF-villamosokat az újjáépített megállók

A tavaly szeptember első napjaiban kezdődött jelentős fejlesztésnek köszönhetően a XIX. kerületi Kossuth tér és a XVIII. kerületi Szarvas csárda tér között négy megálló újult meg az elmúlt időszakban.  Így a CAF-villamosok üzembe állítása után már kerekesszékkel, valamint babakocsival is akadálymentesen fel- és leszállhatnak az utasok a korszerűsített peronoknál.

Várják a CAF-villamosokat az újjáépített megállók
A képre kattintva galéria nyílik. (12 kép)

A beruházás során új utasvárók kerültek a két-két kispesti megállóba, amelyek üzemeltetését, a képviselő-testület decemberi határozatának megfelelően idén az önkormányzat vállalta magára – mondta el lapunknak Gajda Péter polgármester, aki Vinczek György, Kertész Csaba és Varga Attila alpolgármesterekkel együtt nézte meg a megújított peronokat.

A polgármestertől megtudtuk azt is, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója levélben arról tájékoztatta az önkormányzatot és a kispestieket, hogy február elsejétől már hétköznapokon is egy új alacsonypadlós CAF-típusú villamos közlekedik 42-es villamos vonalán. A döntésnek köszönhetően „az indulások több mint egy harmadán” lesz lehetőség akadálymentes közlekedésre.

Az 50-es villamos vonalán történt beruházást végző BKK információi szerint a munkálatok során négy megálló – a Kossuth tér, az Árpád utca, a Baross utca (Béke tér irányú peron), valamint a Szarvas Csárda tér – peronjait és peronberendezéseit építették át. Elbontották a meglévő megállókat, utasvárókat és berendezéseket, majd korszerű peronokat építettek új geometriai kialakítással, új utasvárók és -tájékoztatók (hangosítás, megállóhelyi táblák) elhelyezésével. A peronok hossza egységesen 36 méter lett, kivéve a Kossuth tér (Béke tér irányú) peronját, amelyet két méterrel rövidebbre építettek.

A megállóhelyek környezete is megújult: átépítették a meglévő peronvilágítást és közvilágítást, felújították az utat és a járdát, 39 új fát telepítenek és a zöldfelületet is rendezik. Az Árpád utca és a Baross utca megállóhelyek környezetében korszerűsítették a vízvezetéket, a megállóperonok mellett pedig vágányszabályozást végeztek.

A mostani felújítás az első lépése a vonal akadálymentesítésének, amihez még új járművekre is szükség lesz a későbbiek során. A felújítás után az 50-es villamos peronjai akadálytalanul közelíthetőek meg a gyalogos rámpák segítségével, emellett az új megállók igazodnak az alacsonypadlós CAF-villamosok szintjéhez és hosszúságához. A projekt Budapest Főváros Önkormányzata, valamint az Európai Unió finanszírozásával a BKK beruházásában valósult meg.