HÍREK  2022. szeptember 01.      624
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Megérkeztek a CAF-villamosok Kispestre is

Szeptembertől már alacsonypadlós, klimatizált CAF-villamosok is járnak 50-es villamos vonalán. Az elmúlt években a főváros által beszerzett, modern járművek a hét minden napján közlekednek a Határ úti metróállomás és a pestszentlőrinci Béke tér között.

Megérkeztek a CAF-villamosok Kispestre is
A képre kattintva galéria nyílik. (11 kép)

A jövőbe vezető út a minőségi közösségi közlekedésen keresztül vezet. Nemcsak a belső, hanem a külső kerületek is szenvednek az átmenő forgalomtól, attól, hogy naponta több százezer autó érkezik a városba, és ennek az egyedüli alternatívája, ha a közösségi közlekedés színvonalát versenyképessé teszik a gépjármű-közlekedésével – mondta Karácsony Gergely főpolgármester a Határ úton tartott sajtótájékoztatón.
A főpolgármester beszélt arról is, hogy most az 50-es villamos vonalán elindultak az akadálymentes CAF-járművek, talán visszaadják a közösségi közlekedés népszerűségét, amelyet a koronavírus-járvány idején részben elveszítettek. A dél-pesti régióban számos közlekedésfejlesztési beruházás van folyamatban, a 3-as metró felújítása, a Határ úti metrómegálló aluljárójának akadálymentesítése, ami szintén a régió és a Belváros összekötését szolgálja. 

Karácsony Gergely bejelentette az is, hogy a Fővárosi Közgyűlés továbbra is biztosította a 14 évnél fiatalabbak ingyenes közösségi közlekedését. Valamint arról is beszélt, hogy a fővárosi önkormányzatnak 51 CAF-villamos megvásárlására van szerződése, és „minden követ megmozgat”, hogy forrást találjanak a beszerzésükre.

Kispest polgármestere, Gajda Péter felidézte a régióban élők emlékezetében jól élő „Mukit”, azt a gőzvontatású 1880-ban indult vasutat, amely a lőrinci téglagyárat kötötte össze Kispesttel és Budapesttel. A kispestiek akkor néhány év alatt elérték, hogy az eredetileg teherszállításra épített vonalon személykocsik is közlekedjenek. Ez a vonal azóta is összeköti a fővárost és a két kerületet, a CAF- villamosok is a Muki nyomán haladnak. A kispestiek nagyon várták már az alacsonypadlósvillamosok érkezését, türelemmel vészelték át a felújítással, átalakítással járó nehézségeket, köszönet nekik érte – tette hozzá.

A főváros, a XVIII. és a XIX. kerület közösen, idő előtt teljesítette a vonal korszerűsítésére tett ígéretét, és reményét fejezte ki, hogy az Üllői út, majd az Ady Endre út felújítása is hasonló módon, a válságos időszak közepén is megvalósulhat.

Kunhalmi Ágnes, Pestszentlőrinc-Pestszentimre országgyűlési képviselője arról beszélt, egyik fő választási ígérete valósult meg azzal, hogy alacsonypadlós villamosok járnak az 50-es vonalon. Az ilyen fejlesztések óriási hatással vannak az olyan peremkerületekre, mint a XVIII. Az alacsonypadlós villamosok közlekedése nagymértékben hozzájárul az utasok kényelméhez, emellett emelkedik a kerület ingatlanjainak értéke is.

Szaniszló Sándor, Pestszentlőrinc-Pestszentimre polgármestere kiemelte: nagyon fontos, hogy a nehéz gazdasági helyzetben is meg tudták újítani a villamos vonalát. Hozzátette: remélik, nemcsak az 50-es villamos vonalán, hanem később, a 42-es villamos meghosszabbításával, amely így elérné a XVIII. kerület központját is, további alacsonypadlós villamosok járnak majd a kerületben.

Az új szerelvények közlekedéséhez szükséges infrastrukturális változtatásokat több lépcsőben augusztusra már elvégezték a szakemberek. Mint arról már beszámoltunk, a villamos vonalán az elmúlt időszakban több megálló is átépült, de CAF-villamosok, többek között a jobb menetdinamikai tulajdonságok, valamint a légkondicionáló berendezés miatt a jelenleginél magasabb áramfelvételt igényelnek, ezért meg kellett erősíteni a tápkábel-hálózatot, valamint több helyen cserélni kellett a felsővezeték tartóoszlopait. A vágányhálózat fontos elemei szintén megújultak a vonalon: idén nyáron új kitérőket építettek be a két végállomáson, illetve a Szarvas csárda téren.