VELÜNK TÖRTÉNT...  2023. március 16.      767
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

LogiX 1.0: egy izgalmas verseny a Puskás iskolában

A Kispesti Puskás Ferenc Általános Iskola pedagógusai egy játékos versenyre invitálták a nagycsoportos óvodásokat és kisiskolás tanulókat. A 2023. február 23-ára szervezett megmérettetés célja a logikai, algoritmikus és problémamegoldó gondolkodás fejlesztése volt a játékos versenyzés segítségével. Az eseményre szabadon összeállított háromfős csapatok jelentkeztek, akiknek a versenyen a kísérőpedagógusok mellett a tanulók szüleit is szurkoltak. Az eseményen négy óvoda és négy általános iskola közel 50 versenyzője vett részt.

LogiX 1.0: egy izgalmas verseny a Puskás iskolában
A képre kattintva galéria nyílik. (4 kép)

Fotók: Ábrahám Dániel, Czékmán Balázs

A nagycsoportops óvodások és általános iskola 1-2. osztályos tanulói számára meghirdetett verseny nem titkoltan hagyományteremtő szándékkal került megrendezésre. Az óvodások számára többnyire mozgásos jellegű kihívások, sportversenyek kerülnek kihirdetésre, sokkal kevesebb azoknak a megmérettetéseknek a száma, ahol a készségek fejlesztése szerepel a középpontban. Az esemény szervezésének egyik különlegessége volt, hogy a verseny lebonyolításának az „oroszlánrészét” az iskola tanulói (4. osztály) vállalták, akik a feladatok magyarázatát, a tevékenységek koordinálását végezték.

A verseny három részből állt, melynek első része papíralapú feladatokon, második része tablettel megoldható kihívásokon, míg a harmadik része egy közönség előtt lebonyolított mozgásos kódolási feladaton alapult. A papír alapú feladatok során a Bee-Bot/Blue-Bot méhecske (programozható padlórobot) használatához kapcsolódó útkereső és útvonal-alkotó feladatokat kellett megoldani. A papíron megoldott feladatok után minden csapat az asztalán található táblagépek segítségével, a robotikához kapcsolódó játékot játszott. A verseny harmadik része volt az egyik legösszetettebb, a közönség számára pedig egyértelműen a leglátványosabb. A szervezők egy közel 25m2-es robotpályát építettek az iskola aulájában. A játék célja három plüssállat megmentése volt a 6X6 egységnyi pályán, melyet a véletlenszerűen elhelyezett akadályok nehezítettek. Ez a feladat még az általános iskolás tanulók számára is komoly kihívás volt, hiszen a szurkoló társaik és a felnőttek előtt kellett a legpontosabb parancsokat adni, valamint a legrövidebb útvonalat kiválasztani.

A versenyen – szakmai megfontolásból – az óvodás csoportok között nem hirdettek helyezetteket; mindenki nyertes volt, aki ezen a komoly versenyen elindult. Az általános iskolás csapatok közül viszont az első két helyezést a Puskás iskola „Méhecskék” és „Hármas brigád”, míg a harmadik helyezést a Vass Lajos iskola „Arany oroszlánok” csapata vihette haza. A szervezők bíznak abban, hogy a verseny mintául szolgálhat más intézmények számára is, hiszen a készségek fejlesztése, a játékos versenyeztetés nemcsak általános iskolában, hanem már óvodáskorban is megvalósítható.

Dr. Czékmán Balázs, Kispesti Puskás Ferenc Általános Iskola