Ismét megrendezték a LogiX 3.0 logikai és problémamegoldó versenyt a Puskás iskolában. Idén több mint 180 óvodás és kisiskolás jelentkezett a megmérettetésre. Az óvodások egy speciálisan kialakított pályán történő mozgásos kihívást teljesíthettek, míg az alsós tanulók padlórobotokkal (Bee Bot, Blue Bot) végzett feladatokat oldhattak meg.
Olyan digitális eszközökkel találkoztak itt a gyerekek, mint például a Zümi, a méhecske, ennek van egy programozási része, a nagyok pedig már Microbites programozáson vettek részt – mondta el lapunknak Bihari Péter, a Puskás iskola intézményvezetője. Az első évben csak kerületi verseny volt, a második évben is, de sokkal több jelentkezővel, most pedig már egy tankerületi szintű verseny, ráadásul kétnapossá nőtte ki magát. Az első napon az óvodások és az elsősök, a második napon pedig a második, a harmadik és a negyedik osztályos diákok mérkőztek meg egymással – tette hozzá az intézményvezető. A verseny terjeszkedése nagyban köszönhető a Külső-Pesti Tankerületi Központnak, hiszen szakmai együttműködésben a Puskás iskola és a tankerület létrehozott egy „InnoDigi” elnevezésű programot. A képzésben a tankerületből tíz iskola vesz részt – fogalmazott Bihari Péter.
Dr. Czékmán Balázs intézményvezető-helyettes elmondta, alapvetően ez egy algoritmikus gondolkodást, problémamegoldó gondolkodást és logikai gondolkodást fejlesztő versenyt, ezekre a gondolkodási képességekre, készségekre épít. A feladatok egy részére lehetett készülni, egy része pedig adottság. Amire lehetett készülni, az az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, amely ebben az életkorban még padlórobotok segítségével történik. Közhelynek hangzik, hogy egy technológia alapú, egyre digitálisabb világban élünk, ugyanakkor ez alapvetően nem látszik meg a gyerekeken. Önmaguktól a gyerekek nem fognak fejlődni, az algoritmikus, problémamegoldó, logikus gondolkodásuk nem fog fejlődni. Ezekre fel kell őket készíteni – tette hozzá az intézményvezető-helyettes.