Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Önkormányzati, nem lakáscélú helyiségek bérbeadása versenytárgyaláson

Bp. Főváros XIX. ker. Kispest Önkormányzat Vagyonkezelő Műszaki Szervezete nyilvános pályázatot hirdet az önkormányzati tulajdonban lévő üres, nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadására versenytárgyalás keretében, licitálással.

licit

Jelentkezés határideje:    2016. április 22. 12 óra
Pályázat leadása:    Bp. Főváros XIX. ker. Kispest Önkormányzat VAMÜSZ titkárságán, 1192 Budapest Ady Endre út 7. sz. alatt.
Versenytárgyalás:    2016. április 25-én az alábbiakban megadott időpontban, a VAMÜSZ hivatali helyiségében (Bp. XIX. ker. Ady Endre út 7.)

Pályáztatásra kerülő üzlethelyiségek:

Bp. XIX. ker. Üllői út 250.  Hrsz: 163865/9 (volt Csikó pizzéria)
Rendeltetés: üzlethelyiség.
Végezhető tevékenységek:L7-XIX/Int-Sz övezet, kereskedelmi, szolgáltatói tevékenység
Műszaki állapot: helyreállítás, felújítás szükséges, közműellátás: víz, csatorna, elektromos áram, távhő
Alapterület: 106 m2
Energetikai besorolás: F
A határozott idejű használat tartama: 5 év.
Havi bérleti díj: 104.940,- Ft/hó
Óvadék: 629.640,- Ft, illetve a licitálás során kialakult havi bérleti díj hatszorosa.
Versenytárgyalás időpontja: 2016. április 25. 14:00 óra.

Bp. XIX. ker. Üllői út 250. Hrsz: 163865/9, 295 számú üzlet (volt Korzet Gyógyászati Segédeszköz)***
Rendeltetés: üzlethelyiség.
Végezhető tevékenységek:L7-XIX/Int-Sz övezet, kereskedelmi, szolgáltatói tevékenység
Műszaki állapot: karbantartás szükséges, közműellátás: víz, csatorna, elektromos áram, távhő
Alapterület: 50 m2
Energetikai besorolás: G
A határozott idejű használat tartama: 5 év.
Havi bérleti díj: 49.500,- Ft/hó
Óvadék: 297.000,- Ft, illetve a licitálás során kialakult havi bérleti díj hatszorosa.
Versenytárgyalás időpontja: 2016. április 25. 14:30 óra.

Bp. XIX. ker. Üllői út 250. Hrsz: 163865/9, 294 számú üzlet (volt Korzet Gyógyászati Segédeszköz)***
Rendeltetés: üzlethelyiség.
Végezhető tevékenységek:L7-XIX/Int-Sz övezet, kereskedelmi, szolgáltatói tevékenység
Műszaki állapot: karbantartás szükséges, közműellátás: víz, csatorna, elektromos áram, távhő
Alapterület: 100 m2
Energetikai besorolás: G
A határozott idejű használat tartama: 5 év.
Havi bérleti díj: 99.000,- Ft/hó
Óvadék: 594.000,- Ft, illetve a licitálás során kialakult havi bérleti díj hatszorosa.
Versenytárgyalás időpontja: 2016. április 25. 15:00 óra.

Bp. XIX. ker. Üllői út 250. Hrsz: 163865/9, 293 számú üzlet (volt Korzet Gyógyászati Segédeszköz)***
Rendeltetés: üzlethelyiség.
Végezhető tevékenységek:L7-XIX/Int-Sz övezet, kereskedelmi, szolgáltatói tevékenység
Műszaki állapot: karbantartás szükséges, közműellátás: víz, csatorna, elektromos áram, távhő.
Alapterület: 200 m2
Energetikai besorolás: G
A határozott idejű használat tartama: 5 év.
Havi bérleti díj: 198.000,- Ft/hó
Óvadék: 1.188.000,- Ft, illetve a licitálás során kialakult havi bérleti díj hatszorosa.
Versenytárgyalás időpontja: 2016. április 25. 15:30 óra.

***A fenti 293, 294, 295. számú üzlethelyiségek korábban összenyitva egy bérleti egységet képeztek, ezért külön-külön illetve egyben is bérbe adhatók, a jelentkezéstől és a versenytárgyalás eredményétől függően!
A bérbeadás általános feltételei:

A pályázaton minden gazdálkodó, karitatív tevékenységet folytató szervezet, természetes és jogi személy, intézmény részt vehet. A pályázatot írásban kell benyújtani, melynek tartalmaznia kell a pályázó nevét, címét, a tevékenység folytatására feljogosító egyéni vállalkozási igazolvány, gazdasági társaság esetén a cégjegyzék másolatát, a pályázó nyilatkozatát arról, hogy a pályázati feltételeket elfogadja.
A helyiségek az adott és megtekintett műszaki állapotban kerülnek bérbeadásra. A felújítás saját költségen történő vállalása a pályázat feltétele. Az Önkormányzatnak az elvégzett munkák költségének bérbeszámítására nincs lehetősége, a bérlő költségtérítési igényt a bérleti jogviszony időtartama alatt, illetve annak megszűnésekor jogalap nélküli gazdagodás címén sem támaszthat.
Az Önkormányzat tulajdonában lévő helyiségek bérletéről szóló 10/2012 (IV. 20.) sz. rendelet 37. paragrafusában foglaltak szerint a nem lakás célú helyiség bérlőjének a helyiség használatának időtartamáig óvadékot kell fizetnie. Az óvadék mértéke az egy havi bérleti díj nettó értékének hatszorosa. Az óvadék összege elkülönített számlán kerül elhelyezésre, ezután az önkormányzat kamatot nem fizet. Az óvadék a bérbeadó részéről akkor használható fel, ha a bérlő helyiséget nem tiszta, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban hagyta el, bérleti, illetve közüzemi díjjal, járulékos költséggel tartozik, továbbá az önkormányzatnak egyéb kárt okoz. A bérleti szerződés megszűnését követően a fel nem használt óvadék a helyiség átadás-átvételét követően 30 napon belül a volt bérlő részére visszafizetésre kerül.
A helyiséget zajos műhelytevékenységre, ipari célokra nem lehet használni. A szabályozás ügyében a Polgármesteri Hivatal Hatósági Irodáját kell megkeresni
A Bérlő a bérelt helyiségben átalakítási munkát saját költségen és csak a bérbeadó engedélyével végezhet. Írásos hozzájárulásban kell rögzíteni, hogy a helyiség visszaadása esetén a bérlő saját költségén köteles az eredeti állapot visszaállítására.
Ha a pályázó a helyiséget - a helyiségben végezhető meghirdetett tevékenységen kívül - más tevékenységre kívánja használni, úgy a Hatósági Irodával történt egyeztetés után a bérlőnek saját költéségén kell az átminősítést elvégeztetni.
Az a pályázó, aki más önkormányzati tulajdonú helyiséget bérel és egy hónapnál több bérleti díj hátraléka van, vagy a bérleti jogviszonyát saját hibájából 30 napon túl nem rendezte, nem jogosult a bérbevételre.
A bérleti díjon felül fizetendő közüzemi és egyéb (pl. társasházi) díjakra vonatkozóan megállapodást kell kötni a nyertes pályázónak a Vagyonkezelő Műszaki Szervezetnél. A bérleti szerződést közjegyzői okiratba kell foglalni, melynek költségeit a bérlő köteles megfizetni. A birtokbaadásra ezt követően kerülhet sor, melynek időpontjától a bérleti-, közüzemi- és egyéb díjak fizetésére vonatkozó kötelezettség fenn áll.
Bérbeadó fenntartja a bérleti díj minden év július 1-től történő, az előző évi infláció mértékének megfelelő emelésének lehetőségét. Ez a szabály a szerződés aláírásának évében nem alkalmazható.
A helyiség használatára vonatkozó egyedi kikötések címenként, a helyiségadatok felsorolásánál találhatóak.

A versenytárgyalás feltételei:
Több ajánlattevő esetén az ajánlattevők a havi bérleti díj összegére licitálnak.
A pályázóknak a versenytárgyaláson nyilatkozniuk kell, hogy a VAMÜSZ felé bérleti díj, illetve egyéb tartozásuk nincs.
A versenytárgyalás részvételi díja a bérlemény hirdetményben szereplő havi bérleti díja, melyet a jelentkezési határidőig kell átutalni VAMÜSZ OTP Banknál vezetett 11784009-15519188 számú számlájára. A befizetési bizonylat eredeti példányát a versenytárgyaláson be kell mutatni.
Ha az előírt időben csak egy pályázati ajánlat érkezik, és az előírt feltételeknek megfelel, a pályázati eljárást eredményesnek kell tekinteni.
Ha a pályázaton résztvevő nem magánszemélyként pályázik, a versenytárgyaláson a cég működéséről a hatályos iratokat (cégbejegyzés, aláírási címpéldány) be kell mutatni. A versenytárgyaláson a jelentkezők képviseletében csak olyan személyek vehetnek részt, akik igazolják, hogy jogosultak a licitálásra.
Sikertelen ajánlattevők részére a versenytárgyalási díj visszafizetésre kerül.
A kikiáltási ár emelésének szabálya: a következő ajánlat az előzőtől minimum 1.000,- Ft-tal, maximum 10.000,- Ft-tal lehet magasabb a bérleti díj tekintetében.
A helyiség bérleti jogát a versenytárgyaláson részvevő pályázók közül az szerzi meg, aki a versenytárgyalás feltételeinek megfelel és a versenytárgyaláson - licit során - a legmagasabb összegű havi bérleti díj fizetésére tesz ajánlatot.
A tulajdonos bérbeadó a versenytárgyalás nyertesével szerződést köt az előírt feltételek kikötésével az eredményhirdetést követő 8 napon belül.
Ha a versenytárgyalás nyertese a bérleti szerződés megkötésének napja előtt bejelenti, hogy a helyiséget nem kívánja használatba venni, a bérbeadó a bérleti szerződést a helyiségre a versenytárgyaláson részt vett következő legmagasabb összegű ajánlatot tevővel köti meg. A versenytárgyalás első nyertese az előzetesen befizetett részvételi díjat elveszíti.

A helyiség megtekintését munkaidőben, előzetesen egyeztetett időpontban tudjuk biztosítani.

Elérhetőség:    telefon:    347-4600/411-es, 435-ös mellék.
        fax:        282-9667
        e-mail:        vamusz@kispest.hu

Bp. Főváros XIX. ker. Kispest Önkormányzat
VAGYONKEZELŐ MŰSZAKI SZERVEZET