NYOMTATVÁNYOK - ÜGYLEÍRÁSOK  2024. szeptember 24.

Úthibák, fák okozta károkkal kapcsolatos ügyintézés, felelősségi kártérítési ügyek

3. személynek okozott felelősségi kárigények benyújtásával kapcsolatos információk

A Budapest XIX. Kerület Kispest Önkormányzatának közigazgatási határán belül, és az Önkormányzat tulajdonában lévő közterületen történő kátyú, illetve a közterületi fák által okozott károk esetén a károsult köteles haladéktalanul, de maximum a káreseményt követő 15 napon belül bejelenteni kártérítési igényét az Önkormányzat felé személyesen, postai úton vagy e-papíron.

A bejelentéshez szükséges
• a kérelem nyomtatvány kitöltése
• amennyiben készült rendőrségi jegyzőkönyv, úgy annak másolata
• a károsult személyi igazolványának és lakcímkártyájának másolata
• a károsult gépjármű forgalmi engedélye és törzskönyve
• a károsult gépjármű kötelező, illetve Casco biztosításának száma
• a károsult bankszámlaszáma
• a károsodott gépjárműről, ingatlanról készült fotók, a kárt okozó fáról készült fotók e-mailen történő eljuttatása

Eljárás menete:

Az Önkormányzathoz történt bejelentést követően a káreset továbbításra kerül az Önkormányzat felelősségbiztosítója részére. Ezzel egyidőben a kárt okozó fa állapotáról szakvélemény készül, amelyet követően az Önkormányzat felelősséget elismerő/ el nem ismerő nyilatkozata, a kárszemle és az eset összes körülményének vizsgálatát követően a Biztosító dönt a kárrendezésről.

Mentesül a kár megfizetése alól a Biztosító, ha a kárt külső elháríthatatlan ok, általában időjárási tényező okozta.

A kártérítés mértékéről, vagy annak megtagadásáról az Önkormányzat írásban értesíti a károsultat.

Amennyiben a Biztosító a kár megtérítését megtagadja, a károsult kárának megtérítése iránt a bíróság felé nyújthat be keresetet.

KÁRBEJENTŐ

Ügyintézés: Jogi Iroda