HÍREK  2022. február 16.      1,392
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Elfogadták az idei költségvetést

Többek között az önkormányzat 2022.évi költségvetéséről, a Kispesti Mentőállomás műszertámogatásáról, a bölcsődei ellátás térítésmentességéről, valamint a kerületi házi gyermekorvosi körzetek módosításól döntöttek a képviselők a kedd délutáni képviselő-testületi ülésen.

 

Elfogadták az idei költségvetést
A képre kattintva galéria nyílik. (12 kép)

Elfogadta a képviselő-testület az önkormányzat 2022. évi költségvetését, amelyben 14 milliárd 732 millió 701 ezer forint költségvetési bevételt és ugyanennyi költségvetési kiadással állapított meg.

Gajda Péter polgármester a napirend kapcsán elmondta, túléltük a tavalyi évet, sokkal rosszabbra számítottunk. Az idei költségvetést is alapos előkészítő munka előzte meg. A lehetőségeinkhez mérten azért most is szigorú gazdálkodásra készülünk, de reméljük, hogy lassan sikerül visszahozni azokat a nem kötelező feladatvállalásokat és szolgáltatásokat, amelyeket a kispestiek megszoktak, vagy jogosan elvárnak tőlünk, és hamarosan a korábban tervezett fejlesztési elképzeléseinket is sikerül megvalósítani.

Az előterjesztés szerint központi költségvetés önkormányzati támogatása 3 milliárd 130 millió 488 ezer forint, míg a forrásmegosztásból, a helyi iparűzési adóból 4 milliárd  970 millió forint. 

Az önkormányzat saját bevétele összesen 925 millió 700 ezer forint, amelyből a helyi építményadó 705 ezer, míg a helyi telekadó 122 millió forint. Az önkormányzat kiadásai között van az úgynevezett szolidaritási hozzájárulás befizetése, ami 947 millió 841 ezer forint. Továbbra is szerepel a költségvetésben a kerületi általános iskoláknak adott, szabadon felhasználható önkormányzati támogatás, a Kispesti Iskola Támogatási Alap 12 millió forintja. 

A költségvetési vitában felmerült módosító javaslatokat a képviselő-testület befogadta, így a Kispesti Mentőállomás 3 millió forintot kap életmentő műszervásárlásra, illetve az Ady iskola is kaphat 1 millió forintot az iskolatámogatási alapból. Jelentős és látványos feladatnövekedés miatt emelkedett a Közpark Kft. korábbi 300-350 millió forintos költségvetése 1 milliárd forintra. Az elmúlt időszakban a hivatali Zöldprogram és a Városüzemeltetési irodák feladatai átkerültek a kft.-hez – mondta el az ülésen Vitál Márton, a Közpark vezetője a költségvetés tárgyalásakor felmerült kérdésekre válaszolva.

A költségvetéshez kapcsolódóan a képviselő-testület módosította az önkormányzati képviselők, a nem képviselő bizottsági tagok és a tanácsnok tiszteletdíjáról szóló korábbi önkormányzati rendeletet. E szerint: helyi önkormányzati képviselő tiszteletdíja havi bruttó 250 ezer forint, a testületi bizottság nem képviselő tagjának tiszteletdíja havi bruttó 90 ezer forint, a bizottság elnökének, valamint a képviselő-testület tanácsnokának tiszteletdíja havi bruttó 375 ezer forint. De szabályozták azt is, hogy a helyi önkormányzati képviselő tiszteletdíja bruttó 375 ezer forintnál magasabb nem lehet.

Ezzel párhuzamosan módosították az alpolgármesterek illetményét. Főszabály szerint  a főállású alpolgármester havi illetményét a polgármesteri illetmény 70-90 százalék közötti összegében a képviselő-testület állapítja meg. A fentiek alapján az alpolgármesterek illetményét az alakuló üléskor 2019-ben megállapított 78,2 százalékos mértékkel megegyezően mindhárom főállású alpolgármester esetében bruttó 1 millió 40 ezer forintban állapították meg.

Módosították a képviselők a házi gyermekorvosi alapellátásról szóló helyi rendeletet is. Az önkormányzat 10 házi gyermekorvosi körzetet tart fent. A 10 körzetből 1 körzet 2021 januárja óta betöltetlen, helyettesítéssel látják el. A praxis tulajdonosa elidegeníteni nem tudta

praxisjogát, az önkormányzat sem talált új jelentkezőt a praxis betöltésére a hirdetések ellenére sem. A körzetmódosításoknál figyelembe vették a körzetek létszámarányát és az orvosok leterheltségét. A jogszabály szerint az optimális javasolt gyermeklétszám egy gyermekorvosi körzetben 600-800 fő közötti. Vinczek György alpolgármester szerint sajnos országos jelenség már, hogy nem lehet eladni sem a felnőtt sem pedig a gyermek háziorvosi praxisokat, de a módosítások után sem változik az ellátás színvonala.

A képviselők, zömében technikai pontosításokkal módosították a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló az önkormányzat rendeletét.

Módosult a Kispesti Polgármesteri Hivatal Alapító okirata is azért, mert az elmúlt időszakban a helyi nemzetiségi önkormányzatok, a közbiztonság és közrend, a lakáspolitika, az oktatás, a lakáspolitika és a sport igazgatásához tartozó tevékenységek elkerültek a hivataltól.

A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény lehetőséget ad arra, hogy a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátás keretében biztosított napközbeni ellátásáért térítési díjat kérjen az önkormányzat, amelynek önköltségének kiszámolt értéke 2.888 forint/nap, azaz havonta 55 ezer 170 forint/fő. Mivel azonban a kerület lakosságának átlagos vagyoni helyzete nem teszi lehetővé, hogy bölcsődés korú gyermekek esetében pluszköltséget hárítsanak a családokra, ezért továbbra sem kell térítési díjat fizetni a bölcsődei ellátásért.

A képviselő-testület megválasztotta az április 3-kai országgyűlési választások szavazatszámláló bizottságainak tagjait. A szavazókörök számának megfelelően 43 szavazatszámláló bizottság megválasztására van szükség. Egy szavazatszámláló bizottságba három választott tagot kell beosztani. Dr. Béja Júlia jegyző a napirend kapcsán elmondta, arról, hogy a most megválasztott tagok közül valójában ki vesznek majd részt a választásokon, később születik döntés.

A képviselők a Vak Bottyán és Üllői utak találkozásában elhelyezkedő telek, a 162119/2 hrsz. ingatlan területére készített Telepítési Tanulmányterv megállapításaival egyetértésben elfogadták a településrendezési szerződés tervezetét és felhatalmazták a polgármestert, hogy az Üllői út – Lehel utca – Vak Bottyán utca – kerülethatár által határolt terület kerületi építési szabályzatáról szóló 36/2017.(IX.29.) önkormányzati rendelet (Városkapu KÉSZ) tervezett módosítása érdekében írja alá. A módosítás csak a fejlesztéssel érintett ingatlant és az azt határoló utakat érinti. Mivel a telek egyúttal önálló telektömb is, ezért a módosítás végrehajtható. Az ingatlan tulajdonosa, a Vitruvius Kft. A módosítás jelen esettben egyetlen telken megvalósuló beruházást érint, ugyanakkor hatással van néhány szomszédos ingatlanra is, amelyek szabályozása jelenleg nem szükséges, mert a most hatályos szabályozás rendelkezései továbbra is megtarthatók, így például az ingatlant keretező utakra történő ki- és behajtás a szabályozás alá vont főingatlanról, vagy a P+R parkolás kérdése.

Korrekt vita után véleményezték a képviselők a régen várt Budapest és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása projekt döntés-előkészítő dokumentációját is, amely részletesen tárgyalja a Ferihegyi Repülőtérre vezető út (4. sz. főút) Száva utcától az Üllői úti kettős körforgalomig tartó szakaszát, a Kőér utca–Üllői út–Gyömrői út közötti szakaszát és a Gyömrői út¬–Kőér utca–Ferihegyi Repülőtérre vezető út–Gyömrői út közötti szakaszát a hozzá kapcsolódó utak, területek bevonásával.

Varga Attila alpolgármester a vitában hangsúlyozta, jelenleg még csak a döntés-előkészítés folyik, sokat és sokszor fog még vitatkozni erről a testület, de már most el kell dönteni azokat a fejlesztési irányokat, amelyeket a kerület szempontjából elfogadhatónak tartanak. A tervek elfogadását és a döntést nehezíti, hogy több település lokális érdekeinek figyelembevételével, kompromisszummal születhet majd meg a végső megoldás. Egy azonban biztos, alapkérdés a zajvédelem, és a Derkovits utca forgalmi terhelésének csökkentése – hangsúlyozta az alpolgármester. 

A kerületet több területen érintő tervezett változásokkal egyetértettek a képviselők: a Kőbánya-Kispest buszvégállomás–KÖKI Terminál szakaszra vonatkozóan a közösségi közlekedés számára, a 2+1 sáv kialakítása csökkentett (3,25+0,25m-es) sávszélességgel, az Újhegyi úti felüljáró kialakítása, átalakítása 2 új 2x1 sávos műtárgy megépítésével és a meglévő műtárgy elbontásával, valamint a Lakatos úti felüljáró megépítése. 

Csatlakozni kíván a kerület az AUTLAKSZ Lakhatási Szövetséghez. A csatlakozást követően fel kell majd mérni a kerületben élő autista személyek lakhatási igényeit, a kerületek közti együttműködés esélyét/lehetőségét, a tárgyi és személyi lehetőségeket, továbbá, hogy az önkormányzati szociális-, gyermekjóléti- és egészségügyi intézményeit igénybe vevő autista embereknek, hozzátartozóinak és az ott dolgozó, autizmussal élőkkel foglalkozó szakembereknek milyen igényeik lennének az ellátói hálózat fejlesztésére.

Vezetői pályázat kiírásáról is döntöttek a képviselők. Az Arany óvoda jelenlegi vezetője Párkány Imréné nyugdíjba vonul, jelenleg felmentését tölti. Az intézményvezetői feladatokat a vezetői ciklus végéig, 2022. július 31-ig az intézményvezető-helyettes látja el.

Támogatták a képviselők a Napraforgó óvoda átszervezését, integrálását a Kispesti Mézeskalács Művészeti Modell Óvodába. A gyermekszületések száma az elmúlt években folyamatos csökkenést mutat a kerületben, különösen a Napraforgó óvoda agglomerációs körzetében. Ez a tendencia az óvoda kihasználtságára kedvezőtlenül hat. A Mézeskalács óvoda iránti fokozottabb a szülők érdeklődése, a művészeti program megvalósítása, a tehetséggondozás által elért eredmények népszerűvé tették az óvodát. A csökkenő gyermeklétszám ellenére is minden évben többen jelentkeznek, mint a felvehető létszám. Évek óta szükség lenne az óvoda bővítésére. Mivel a két óvoda épülete egymáshoz közel helyezkedik el, így kézenfekvő a két intézmény egyesítése. A napirend kapcsán szó esett a fokozatosan csökkenő gyermeklétszámról, és az ezzel járó intézménykihasználatlanságról, az esetleges óvodabezárásokról is. 

A hozzászólásokban egyetértés volt abban, hogy ez a rendkívül érzékeny témában mind a szakmai, mind a gazdasági, mind pedig az érzelmi szempontokat figyelembe kell venni. Vinczek György alpolgármester tájékoztatása szerint a kerületben nemcsak a gyerekek, hanem az óvodapedagógusok hiánya is veszélyezteti a jó színvonalú és biztonságos gyermeknevelést, ellátást, amely az előírások szerint 20-22 kisgyerek mellé 2 óvodapedagógussal biztosított. Éppen ezért az önkormányzat szakemberei folyamatosan beszélnek a veszélyeztetett óvodákba járó gyerekek szüleivel, számításokat végeznek a gazdaságos intézményhasználatról, és keresik azokat a lehetőségeket, szolgáltatásokat, amelyek gazdaságossá tennék a kevésbé kihasznált intézmények működését is.

Elfogadták a képviselők a Gyöngyvirág Kórusalapítvány, a Kispest Közbiztonságáért Alapítvány, Műveltség Gyarapításáért Alapítványa és a Kispesti Rászorultak Megsegítésére Közalapítvány 2020. évi, a Közpark Kft., a Wekerlei Társaskör Egyesület, a Puskás Ferenc Alapítvány 2021. évi támogatásának elszámolásáról szóló beszámolót, illetve a Kispesti Állatvédelmi Járőrszolgálat, a Kispesti Sportközpont 2021.évi tevékenységéről szóló tájékoztatót, és a 2022.évi támogatásukról is döntöttek. 

Elfogadták a képviselők Kispest Önkormányzata képviselő-testületének 2022. évi munkatervét is.

A Kispesti Polgármesteri Hivatal, az önkormányzat mellett működő bizottsági, tanácsnoki tevékenységek, munkák, 2021.évi elszámolásáról szóló tájékoztatót és beszámolók elfogadásáról is döntöttek.    

Elfogadták a képviselők a polgármester 2022.évi szabadságának ütemezését.

Tájékoztató anyagot olvashattak a képviselők a Kispesti Egészségügyi Intézet szakmai óraszámainak kapacitás átcsoportosításáról.  

Többek között az önkormányzat 2022.évi költségvetéséről, a Kispesti Mentőállomás műszertámogatásáról, a bölcsődei ellátás térítésmentességéről, valamint a kerületi házi gyermekorvosi körzetek módosításól döntöttek a képviselők a kedd délutáni képviselő-testületi ülésen.

 

Elfogadta a képviselő-testület az önkormányzat 2022. évi költségvetését, amelyben 14 milliárd 732 millió 701 ezer forint költségvetési bevételt és ugyanennyi költségvetési kiadással állapított meg.

Gajda Péter polgármester a napirend kapcsán elmondta, túléltük a tavalyi évet, sokkal rosszabbra számítottunk. Az idei költségvetést is alapos előkészítő munka előzte meg. A lehetőségeinkhez mérten azért most is szigorú gazdálkodásra készülünk, de reméljük, hogy lassan sikerül visszahozni azokat a nem kötelező feladatvállalásokat és szolgáltatásokat, amelyeket a kispestiek megszoktak, vagy jogosan elvárnak tőlünk, és hamarosan a korábban tervezett fejlesztési elképzeléseinket is sikerül megvalósítani.

 

Az előterjesztés szerint központi költségvetés önkormányzati támogatása 3 milliárd 130 millió 488 ezer forint, míg a forrásmegosztásból, a helyi iparűzési adóból 4 milliárd  970 millió forint.

Az önkormányzat saját bevétele összesen 925 millió 700 ezer forint, amelyből a helyi építményadó 705 ezer, míg a helyi telekadó 122 millió forint. Az önkormányzat kiadásai között van az úgynevezett szolidaritási hozzájárulás befizetése, ami 947 millió 841 ezer forint. Továbbra is szerepel a költségvetésben a kerületi általános iskoláknak adott, szabadon felhasználható önkormányzati támogatás, a Kispesti Iskola Támogatási Alap 11 millió forintja.

 

A költségvetési vitában felmerült módosító javaslatokat a képviselő-testület befogadta, így a Kispesti Mentőállomás 3 millió forintot kap életmentő műszervásárlásra, illetve az Ady iskola is kaphat 1 millió forintot az iskolatámogatási alapból. Jelentős és látványos feladatnövekedés miatt emelkedett a Közpark Kft. korábbi 300-350 millió forintos költségvetése 1 milliárd forintra. Az elmúlt időszakban a hivatali Zöldprogram és a Városüzemeltetési irodák feladatai átkerültek a kft.-hez – mondta el az ülésen Vitál Márton, a Közpark vezetője a költségvetés tárgyalásakor felmerült kérdésekre válaszolva.

 

A költségvetéshez kapcsolódóan a képviselő-testület módosította az önkormányzati képviselők, a nem képviselő bizottsági tagok és a tanácsnok tiszteletdíjáról szóló korábbi önkormányzati rendeletet. E szerint: helyi önkormányzati képviselő tiszteletdíja havi bruttó 250 ezer forint, a testületi bizottság nem képviselő tagjának tiszteletdíja havi bruttó 90 ezer forint, a bizottság elnökének, valamint a képviselő-testület tanácsnokának tiszteletdíja havi bruttó 375 ezer forint. De szabályozták azt is, hogy a helyi önkormányzati képviselő tiszteletdíja bruttó 375 ezer forintnál magasabb nem lehet.

 

Ezzel párhuzamosan módosították az alpolgármesterek illetményét. Főszabály szerint  a főállású alpolgármester havi illetményét a polgármesteri illetmény 70-90 százalék közötti összegében a képviselő-testület állapítja meg. A fentiek alapján az alpolgármesterek illetményét az alakuló üléskor 2019-ben megállapított 78,2 százalékos mértékkel megegyezően mindhárom főállású alpolgármester esetében bruttó 1 millió 40 ezer forintban állapították meg.

 

Módosították a képviselők a házi gyermekorvosi alapellátásról szóló helyi rendeletet is. Az önkormányzat 10 házi gyermekorvosi körzetet tart fent. A 10 körzetből 1 körzet 2021 januárja óta betöltetlen, helyettesítéssel látják el. A praxis tulajdonosa elidegeníteni nem tudta
praxisjogát, az önkormányzat sem talált új jelentkezőt a praxis betöltésére a hirdetések ellenére sem. A körzetmódosításoknál figyelembe vették a körzetek létszámarányát és az orvosok leterheltségét. A jogszabály szerint az optimális javasolt gyermeklétszám egy gyermekorvosi körzetben 600-800 fő közötti. Vinczek György alpolgármester szerint sajnos országos jelenség már, hogy nem lehet eladni sem a felnőtt sem pedig a gyermek háziorvosi praxisokat, de a módosítások után sem változik az ellátás színvonala.

 

A képviselők, zömében technikai pontosításokkal módosították a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló az önkormányzat rendeletét.

Módosult a Kispesti Polgármesteri Hivatal Alapító okirata is azért, mert az elmúlt időszakban a helyi nemzetiségi önkormányzatok, a közbiztonság és közrend, a lakáspolitika, az oktatás, a lakáspolitika és a sport igazgatásához tartozó tevékenységek elkerültek a hivataltól.

 

A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény lehetőséget ad arra, hogy a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátás keretében biztosított napközbeni ellátásáért térítési díjat kérjen az önkormányzat, amelynek önköltségének kiszámolt értéke 2.888 forint/nap, azaz havonta 55 ezer 170 forint/fő. Mivel azonban a kerület lakosságának átlagos vagyoni helyzete nem teszi lehetővé, hogy bölcsődés korú gyermekek esetében pluszköltséget hárítsanak a családokra, ezért továbbra sem kell térítési díjat fizetni a bölcsődei ellátásért.

 

A képviselő-testület megválasztotta az április 3-kai országgyűlési választások szavazatszámláló bizottságainak tagjait. A szavazókörök számának megfelelően 43 szavazatszámláló bizottság megválasztására van szükség. Egy szavazatszámláló bizottságba három választott tagot kell beosztani. Dr. Béja Júlia jegyző a napirend kapcsán elmondta, arról, hogy a most megválasztott tagok közül valójában ki vesznek majd részt a választásokon, később születik döntés.

 

A képviselők a Vak Bottyán és Üllői utak találkozásában elhelyezkedő telek, a 162119/2
hrsz. ingatlan területére készített Telepítési Tanulmányterv megállapításaival egyetértésben elfogadták a településrendezési szerződés tervezetét és felhatalmazták a polgármestert, hogy az Üllői út – Lehel utca – Vak Bottyán utca – kerülethatár által határolt terület kerületi építési szabályzatáról szóló 36/2017.(IX.29.) önkormányzati rendelet (Városkapu KÉSZ) tervezett módosítása érdekében írja alá. A módosítás csak a fejlesztéssel érintett ingatlant és az azt határoló utakat érinti. Mivel a telek egyúttal önálló telektömb is, ezért a módosítás végrehajtható. Az ingatlan tulajdonosa, a Vitruvius Kft. A módosítás jelen esettben egyetlen telken megvalósuló beruházást érint, ugyanakkor hatással van néhány szomszédos ingatlanra is, amelyek szabályozása jelenleg nem szükséges, mert a most hatályos szabályozás rendelkezései továbbra is megtarthatók, így például az ingatlant keretező utakra történő ki- és behajtás a szabályozás alá vont főingatlanról, vagy a P+R parkolás kérdése.

 

Korrekt vita után véleményezték a képviselők a régen várt Budapest és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása projekt döntés-előkészítő dokumentációját is, amely részletesen tárgyalja a Ferihegyi Repülőtérre vezető út (4. sz. főút) Száva utcától az Üllői úti kettős körforgalomig tartó szakaszát, a Kőér utca–Üllői út–Gyömrői út közötti szakaszát és a Gyömrői út­–Kőér utca–Ferihegyi Repülőtérre vezető út–Gyömrői út közötti szakaszát a hozzá kapcsolódó utak, területek bevonásával.

Varga Attila alpolgármester a vitában hangsúlyozta, jelenleg még csak a döntés-előkészítés folyik, sokat és sokszor fog még vitatkozni erről a testület, de már most el kell dönteni azokat a fejlesztési irányokat, amelyeket a kerület szempontjából elfogadhatónak tartanak. A tervek elfogadását és a döntést nehezíti, hogy több település lokális érdekeinek figyelembevételével, kompromisszummal születhet majd meg a végső megoldás. Egy azonban biztos, alapkérdés a zajvédelem, és a Derkovits utca forgalmi terhelésének csökkentése – hangsúlyozta az alpolgármester.

 

A kerületet több területen érintő tervezett változásokkal egyetértettek a képviselők: a Kőbánya-Kispest buszvégállomás–KÖKI Terminál szakaszra vonatkozóan a közösségi közlekedés számára, a 2+1 sáv kialakítása csökkentett (3,25+0,25m-es) sávszélességgel, az Újhegyi úti felüljáró kialakítása, átalakítása 2 új 2x1 sávos műtárgy megépítésével és a meglévő műtárgy elbontásával, valamint a Lakatos úti felüljáró megépítése.

 

Csatlakozni kíván a kerület az AUTLAKSZ Lakhatási Szövetséghez. A csatlakozást követően fel kell majd mérni a kerületben élő autista személyek lakhatási igényeit, a kerületek közti együttműködés esélyét/lehetőségét, a tárgyi és személyi lehetőségeket, továbbá, hogy az önkormányzati szociális-, gyermekjóléti- és egészségügyi intézményeit igénybe vevő autista embereknek, hozzátartozóinak és az ott dolgozó, autizmussal élőkkel foglalkozó szakembereknek milyen igényeik lennének az ellátói hálózat fejlesztésére.

 

Vezetői pályázat kiírásáról is döntöttek a képviselők. Az Arany óvoda jelenlegi vezetője Párkány Imréné nyugdíjba vonul, jelenleg felmentését tölti. Az intézményvezetői feladatokat a vezetői ciklus végéig, 2022. július 31-ig az intézményvezető-helyettes látja el.

 

Támogatták a képviselők a Napraforgó óvoda átszervezését, integrálását a Kispesti Mézeskalács
Művészeti Modell Óvodába. A gyermekszületések száma az elmúlt években folyamatos csökkenést mutat a kerületben, különösen a Napraforgó óvoda agglomerációs körzetében. Ez a tendencia az óvoda kihasználtságára kedvezőtlenül hat. A Mézeskalács óvoda iránti fokozottabb a szülők érdeklődése, a művészeti program megvalósítása, a tehetséggondozás által elért eredmények népszerűvé tették az óvodát. A csökkenő gyermeklétszám ellenére is minden évben többen jelentkeznek, mint a felvehető létszám. Évek óta szükség lenne az óvoda bővítésére. Mivel a két óvoda épülete egymáshoz közel helyezkedik el, így kézenfekvő a két intézmény egyesítése. A napirend kapcsán szó esett a fokozatosan csökkenő gyermeklétszámról, és az ezzel járó intézménykihasználatlanságról, az esetleges óvodabezárásokról is.

 

A hozzászólásokban egyetértés volt abban, hogy ez a rendkívül érzékeny témában mind a szakmai, mind a gazdasági, mind pedig az érzelmi szempontokat figyelembe kell venni. Vinczek György alpolgármester tájékoztatása szerint a kerületben nemcsak a gyerekek, hanem az óvodapedagógusok hiánya is veszélyezteti a jó színvonalú és biztonságos gyermeknevelést, ellátást, amely az előírások szerint 20-22 kisgyerek mellé 2 óvodapedagógussal biztosított. Éppen ezért az önkormányzat szakemberei folyamatosan beszélnek a veszélyeztetett óvodákba járó gyerekek szüleivel, számításokat végeznek a gazdaságos intézményhasználatról, és keresik azokat a lehetőségeket, szolgáltatásokat, amelyek gazdaságossá tennék a kevésbé kihasznált intézmények működését is.

 

Elfogadták a képviselők a Gyöngyvirág Kórusalapítvány, a Kispest Közbiztonságáért Alapítvány, Műveltség Gyarapításáért Alapítványa és a Kispesti Rászorultak Megsegítésére Közalapítvány 2020. évi, a Közpark Kft., a Wekerlei Társaskör Egyesület, a Puskás Ferenc Alapítvány 2021. évi támogatásának elszámolásáról szóló beszámolót, illetve a Kispesti Állatvédelmi Járőrszolgálat, a Kispesti Sportközpont 2021.évi tevékenységéről szóló tájékoztatót, és a 2022.évi támogatásukról is döntöttek.

 

Elfogadták a képviselők Kispest Önkormányzata képviselő-testületének 2022. évi munkatervét is.

 

A Kispesti Polgármesteri Hivatal, az önkormányzat mellett működő bizottsági, tanácsnoki tevékenységek, munkák, 2021.évi elszámolásáról szóló tájékoztatót és beszámolók elfogadásáról is döntöttek.   

 

Elfogadták a képviselők a polgármester 2022.évi szabadságának ütemezését.

 

Tájékoztató anyagot olvashattak a képviselők a Kispesti Egészségügyi Intézet szakmai óraszámainak kapacitás átcsoportosításáról.