VELÜNK TÖRTÉNT...  2017. szeptember 27.      1,013
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Egerbe kirándultunk

A Magyar Szakszervezeti Szövetség Kispesti Szervezete 2017. szeptember 19-én Egerbe utazott, hogy ismerkedjen a várossal, ismereteit felújítsa. Sajnos saját hibánkon kívül késve indultunk, így a napra tervezett programunk végrehajtása nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna. Megnéztük a várat, Gárdonyi Géza házát és a Szépasszonyvölgyét.

A képre kattintva galéria nyílik. (4 kép)

A Várnál a tárlatvezető várt bennünket, aki jól felkészült, nagy tudású előadó volt, fáradtságot nem kímélve, adta át tudását, bőséges ismereteket szereztünk.

Ezután a Gárdonyi Géza Emlékmúzeummal ismerkedtünk. Az 1952-ben nyílt meg az irodalmi emlékhely, ahol az író 1897-től 1922-ben történt haláláig élt és alkotott. A múzeum, Dobó István Vármúzeum szervezeti egysége, az író egykori bútordarabjaiból, könyvtárából összeállított állandó kiállítás.

Utána Szépasszonyvölgyébe mentünk. A völgy nevéhez legendák sora fűződik. Eger legnagyobb kiterjedésű, összefüggő borpincés területe. Ma közel 200 pincéje van.
Ebédünk zsíros kenyér hagymával, amit, finom borocskával öblögetve fogyasztottunk.

Sajnos az idő hamar elszaladt, 18 órára értünk haza.