Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Önkormányzati, nem lakáscélú helyiségek bérbeadása

Bp. Főváros XIX. kerület Kispest Önkormányzat VAGYONKEZELŐ MŰSZAKI SZERVEZETE bérbeadásra meghirdeti az önkormányzat tulajdonában lévő, nem lakás célú helyiségeket.

Bérbeadási feltételek:

I. Jelentkezhet minden gazdálkodó, karitatív tevékenységet folytató szervezet, természetes és jogi személy, intézmény. Határidő folyamatos, az elbírálás a jelentkezés sorrendjében történik.

II. A helyiségeket játékterem, zajos műhely, ipari tevékenység céljaira használni nem lehet.

III. A bérbeadás általános feltételei:
1. A nem lakás célú helyiségek adott és megtekintett műszaki állapotban kerülnek bérbeadásra. A helyiségek felújításának vállalása a bérbeadás alapfeltétele. Az Önkormányzatnak az elvégzett munkák költségének bérbeszámítására nincs lehetősége, a bérlő költségtérítési igényt a bérleti jogviszony időtartama alatt, illetve annak megszűnésekor jogalap nélküli gazdagodás címén sem támaszthat.
2. A Bérlő a bérelt helyiségben átalakítási munkát saját költségen és csak a bérbeadó engedélyével végezhet. Írásos hozzájárulásban kell rögzíteni, hogy a helyiség visszaadása esetén a bérlő saját költségén köteles az eredeti állapot visszaállítására.
3. A helyiségben folytatható tevékenységhez szükséges, jogszabályban előírt valamennyi engedély és hozzájárulás beszerzése a bérlő feladata.
4. Ha a bérlő a helyiséget - a helyiségben végezhető meghirdetett tevékenységen kívül- más tevékenységre kívánja használni, úgy a Hatósági Irodával történt egyeztetés után a bérlőnek saját költéségén kell az átminősítést elvégeztetni.
5. Az a jelentkező, aki más önkormányzati tulajdonú helyiséget bérel és egy hónapnál több bérleti díjhátraléka van, vagy a bérleti jogviszonyát saját hibájából 30 napon túl nem rendezte, nem jogosult a bérbevételre. Köztartozás, illetve a pályázó, vagy cége ellen folyamatban lévő végrehajtási eljárás szintén kizáró ok.
6. A leendő bérlőnek előzetesen megállapodást kell kötnie a Vagyonkezelő Műszaki Szervezetnél a közüzemi és egyéb díjakra vonatkozóan.
7. Az Önkormányzat tulajdonában lévő helyiségek bérletéről szóló 10/2012 (IV. 20.) sz. rendelet 37. paragrafusában foglaltak szerint a nem lakás célú helyiség bérlőjének a helyiség használatának időtartamáig óvadékot kell fizetnie. Az óvadék mértéke az egy havi bérleti díj nettó értékének hatszorosa. Az óvadék összege elkülönített számlán kerül elhelyezésre, ezután az önkormányzat kamatot nem fizet. Az óvadék a bérbeadó részéről akkor használható fel, ha a bérlő helyiséget nem tiszta, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban hagyta el, bérleti, illetve közüzemi díjjal, járulékos költséggel tartozik, továbbá az önkormányzatnak egyéb kárt okoz. A bérleti szerződés megszűnését követően a fel nem használt biztosíték a helyiség átadás-átvételét követően 30 napon belül a volt bérlő részére visszafizetésre kerül.
8. A bérleti díj ÁFA mentes. Amennyiben a bérleti díj után további adófizetési kötelezettség keletkezik, a helyiségeknél szereplő bérleti díj nettó bérleti díjnak tekintendő, és az adó megfizetése – ezen nettó bérleleti díjon felül – a bérlőt terheli.
9. A helyiségbérleti szerződésben a bérbeadó fenntartja a bérleti díjnak minden év július 1. napjától történő emelésének a lehetőségét. Ez a szabály a szerződés aláírásának évében nem alkalmazható.
10. A bérleti szerződést közjegyzői okiratba kell foglalni, melynek költségeit a bérlő köteles megfizetni.

IV. Ajánlati biztosíték: A hirdetményre jelentkező természetes személy vagy szervezet a bérbevételi szándék írásbeli közlésével egyidejűleg köteles igazolni, hogy a VAMÜSZ 11784009-15519188 számú bankszámlájára a bérlemény hirdetményben szereplő havi bérleti díjának megfelelő összeget ajánlati biztosíték címén megfizetett.

Amennyiben a hirdetményre jelentkező és az Önkormányzat és / vagy a VAMÜSZ között a jelentkezéssel érintett ingatlan vonatkozásában a bérleti szerződés megkötésére sor kerül, úgy az ajánlati biztosíték a bérleti díjba beszámít.
Amennyiben a hirdetményre jelentkező és az Önkormányzat és / vagy a VAMÜSZ között a jelentkezéssel érintett ingatlan vonatkozásában a bérleti szerződés megkötésére a hirdetményre jelentkező érdekkörébe tartozó ok (így különösen a hirdetményre jelentkező elállása) miatt nem kerül sor, úgy a hirdetményre jelentkező az ajánlati biztosítékot elveszti, annak visszatérítésére nem tarthat igényt.
Amennyiben a hirdetményre jelentkező és az Önkormányzat és / vagy a VAMÜSZ között a jelentkezéssel érintett ingatlan vonatkozásában a bérleti szerződés megkötésére a VAMÜSZ és / vagy az Önkormányzat érdekkörébe tartozó ok miatt nem kerül sor, úgy a VAMÜSZ az ajánlati biztosíték kamatmentes összegét a szerződéskötés meghiúsulásától számított 15 napon belül a hirdetményre jelentkező részére visszafizeti.

A bérbevételi szándékot írásban kell közölni a Vagyonkezelő Műszaki Szervezettel. A helyiségeket előzetes egyeztetés alapján, kedden és csütörtökön 9-15 óra között lehet megtekinteni.

Információ és a szándéknyilatkozat leadása:
Név: Vagyonkezelő Műszaki Szervezet
Cím: 1192 Budapest, Ady Endre út 7.
Telefon: 34-74-600 411-es, 435-ös, illetve 410-es mellék; Fax: 282-9667
E-mail cím: vamusz@kispest.hu
Ügyfélfogadás: hétfőn 14-18, szerdán 8-12 és 14-16.30, pénteken 8-12.30 óra között.

BÉRBEVEHETŐ HELYISÉGEK:

Bp. XIX. Ady Endre út 146. (volt Szalkó ker. Kft)
Rendeltetés: üzlethelyiség
Az épületben végezhető tevékenységek: helyi szabályozás szerint
Műszaki állapot: belső felújítást igényel, víz, csatorna, áram van
Alapterület: 57 m2
Energetikai minősítés szerinti besorolás: G
A használat határozott 5 évre szól
Bérleti díj: 62.700,- Ft/hó
Óvadék: 376.200,- Ft

Bp. XIX. ker. Iparos u. 1/a (volt Kispest Építő)
Rendeltetés: terület.
Végezhető tevékenységek: kereskedelmi, szolgáltatói, ipari (helyi, övezeti szabályozás szerint korlátozás nélkül)
Műszaki állapot: az ingatlanrész önálló közműbekötésekkel nem rendelkezik.
Alapterület: 300 m2
A határozott idejű használat tartama: 5 év.
Havi bérleti díj: 52.200,-Ft/hó
Óvadék: 313.200,- Ft 

Bp. XIX. Kossuth Lajos u. 36. (volt ABC)
Rendeltetés: üzlethelyiség
Az épületben végezhető tevékenységek: helyi szabályozás szerint
Alapterület: 35 m2
Műszaki állapota: villany, víz, csatorna van, belső felújítást igényel
Energetikai minősítés szerinti besorolás: H
A használat határozott 5 évre szól
Bérleti díj: 30.450,- Ft/hó
Óvadék: 182.700,- Ft.  

Bp. XIX. Üllői út 243. (volt Paplanház)
Rendeltetés: üzlethelyiség
Az épületben végezhető tevékenységek: helyi szabályozás szerint 
Alapterület: 134 m2 
Műszaki állapota: villany, víz, csatorna, központi fűtés (távhő) van belső felújítást, igényel.
Energetikai minősítés szerinti besorolás: F
A használat határozott 5 évre szól
Bérleti díj: 132.660,- Ft/hó
Óvadék: 795.960,- Ft

Figyelem! A fenti adatok tájékoztató jellegűek