Az InnoDigi Program őszi szakmai napját tartották meg a Külső-Pesti Tankerületi Központban. A tankerület és a Puskás iskola tavaly indította el a kutatás-fejlesztési projektet.
Igényfelmérés alapján jelenleg tíz iskola – három kispesti – vesz részt az InnoDigi Programban. Ez egy kutatás-fejlesztési program, a kiválasztott köznevelési intézményekben digitális technológiai alapú fejlesztést terveztünk, ami zömében képzéseket jelent, emellett infrastruktúrafejlesztést is tartalmaz. Már tavaly felszereltük ezeket az iskolákat LCD-panelekkel, amely 100 millió forintos tétel volt, illetve vettünk robotikai eszközöket, robotméhecskéket, szoftverekkel támogattuk őket. Ez mind nyilván nagyon sok pénz, amit nagyon szeretnénk, hogyha meg is térülne. Idén pedig lézervágót, 3D-nyomtatókat kapnak, és egy komplett, felszerelt osztálytermet is, amelyben egy kifejezetten oktatást segítő szoftverrel, illetve modullal tudják ezeket az eszközöket használni utána a gyerekek. Ez is körülbelül egy százmillió forintos tétel – tudtuk meg Rábel Krisztinától, a Külső-Pesti Tankerületi Központ igazgatójától. A tankerületvezető elmondta, szeretnék bővíteni a programba bekapcsolódó iskolák számát, de az intézményeken múlik, hogy akarnak-e csatlakozni. Folyamatos képzéseken kell részt venniük az iskolai munkaközösségvezetőknek, ők adják át az ismereteket a pedagógusoknak, akik beépítik ezeket a tanóráikba. Ez kemény munka, végig kell menni a képzési fázisokon.
Bihari Péter, a kispesti digitális oktatásban élen járó Puskás iskola igazgatója arról beszélt lapunknak, hogy az innovációs program különböző munka-, oktatási-, tanulás-támogatási és értékelési módszereket visz be az iskolába, segíti ezek alkalmazását. Tanít, megosztja a tudást, és értékel is, mert minden évben van egy kutatási rész, amelyben le tudjuk szűrni, hogy egy év alatt mit végzett a program, mit végeztek az iskolák.
Dr. Czékmán Balázs, a Puskás iskola igazgatóhelyettese elmondta: az iskolákba kerülő digitális eszközök hatását mérik a kutatási folyamattal, és igyekeznek feltérképezni azt, hogy ezek a fejlesztések milyen hatást gyakorolnak magára az intézményekre, a pedagógusokra, és célként a tanulók teljesítményére, motivációjára. Hozzátette: a Puskás iskola bázisintézményként csatlakozott a programhoz, hiszen a pedagógusok már több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a digitális technológia tanórai alkalmazásában. Tabletekkel kezdték, mára már egyéb eszközöket, laptopokat is használnak, és kiemelt szerepet kap a robotika is a mindennapok során. Ezeket a tapasztalatokat felhasználva tudják támogatni az innovatív programot.
A szakmai nap délelőttjén Szűts Zoltán PhD (Mesterséges intelligencia az iskolában?), Csányi Judit (Élménypedagógia digitális eszközökkel), Czékmán Balázs PhD (Iskolák a digitális érettség tükrében), Buda András PhD (Pedagógusok és a mesterséges intelligencia. Barátok vagy ellenségek?) előadásait hallgathatta meg a XVIII., a XIX. és a XX. kerületből érkezett csaknem nyolcvan pedagógus.
A délután folyamán három műhelyfoglalkozás várt a résztvevőkre:
- Mesterséges intelligencia a tanteremben (Novák Károly),
- Képességfejlesztés digitális eszközökkel (Csányi Judit, Csányi László),
- Elektronikus mérés és értékelés Redmentával (Redmenta képzési csapat).